Programació General Anual (PGA) 2024-2025
La Programació General Anual, és el document que concreta per a cada curs escolar el Projecte Educatiu i garantix la pràctica educativa del centre. És elaborada per l’Equip Directiu amb la participació del professorat a través del Claustre.
Pots consultar-ho íntegrament #ací: PGA
Projecte Educatiu de Centre (PAC) 2024-2025
El Projecte Educatiu de Centre (PAC) és un document consensuat per tota la comunitat escolar que definix les notes d’identitat del Centre i formula els nostres objectius pedagògics. De caràcter flexible, avaluable i revisable, i concretat anualment en la PGA, té com a finalitat millorar la qualitat del procés ensenyament-aprenentatge.
Pots consultar-ho íntegrament #ací: PAC
Pla Digital de Centre (PDC)
El pla digital de centre arreplega les accions a desenrotllar per a millorar la competència digital en el si de l’IES. S’entén com un instrument compartit per tota la comunitat educativa que adequa i facilita l’ús de les tecnologies digitals, tant per a la millora del propi procés d’ensenyament i aprenentatge com per a donar coherència als processos de gestió i comunicació implicats en l’ús de qualsevol ferramenta TIC en l’activitat diària d’un centre educatiu. A més, el *PDC contribuïx a la millora de la Competència Digital Docent tal com s’entén des del marc de referència acordat entre el Ministeri d’Educació i les diferents Comunitats Autònomes.
Pots consultar-ho íntegrament #ací: PDC
Normes d’organització i funcionament (NOF)
Per a garantir una bona convivència, l’equip directiu ha elaborat el següent document, ajudat per les aportacions de membres de tota la Comunitat Educativa
Pots consultar-ho íntegrament #ací: NOF
Pla d’actuació per a la millora (PAM)
El pla d’actuació per a la millora (*PAM), considerat com la part pedagògica de la PGA, és el document en el qual es concreta la intervenció educativa que es durà a terme en el centre educatiu i en el seu entorn, durant un curs escolar.
Pots consultar-ho íntegrament #ací: PAM
PAC – Projecte Lingüístic de centre
La redacció dels objectius del Projecte lingüístic de centre ha d’arreplegar els objectius expressats en la Llei 4/2018 (art. 4, 5 i 18) i els objectius que el centre determine com a propis. En tot cas, han de referir-s’a: objectius generals del *PEPLI, objectius sobre cada apartat o element configurador del *PLC i objectius sobre la competència plurilingüe i intercultural de l’alumnat.
Pots consultar-ho íntegrament #ací: Projecte Lingüístic de centre
PAC – Programa del Banc de Llibres
Mitjançant aprovació del Consell Escolar, el Banc de Llibres de l’IES Els Dunes [BLILD] sorgix del procés d’unificació dels dos bancs previs existents en el nostre centre: el Banc de Llibres de l’AMPA i el Banc de la XARXA-Llibres.
Pots consultar-ho íntegrament #ací: Programa del banc de llibres
PAC – Orientació educativa i professional
Segons l’Orde 10/2023, de 22 de maig, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen i es concreten determinats aspectes de l’organització i el funcionament de l’orientació educativa i professional en el sistema educatiu valencià, els centres educatius hauran de desenrotllar les línies estratègiques de l’orientació educativa i professional, des d’un enfocament integrat i transversal, a través dels elements que conformen els seus projectes educatius i les programacions generals anuals.
Pots consultar-ho íntegrament #ací: Orientació educativa i professional
PAC – Acció Tutorial
El Decret 72/2021, de 21 de maig, del Consell, d’organització de l’orientació educativa i professional en el sistema educatiu valencià establix que la tutoria, en col·laboració amb les famílies, i l’orientació educativa, acadèmica i professional són funcions del professorat, que han de realitzar-se de manera cooperativa amb els equips d’orientació educativa i els departaments d’orientació educativa i professional, d’acord amb els criteris fixats pel claustre i allò que disposen els decrets que regulen l’organització i el funcionament dels diferents ensenyaments.
Pots consultar-ho íntegrament #ací: Acció tutorial
PAC – Mesures de resposta educativa per a la inclusió
En este apartat s’arrepleguen les mesures, actuacions, plans i programes per al desenrotllament de comportaments que contribuïsquen a la inclusió social i a la igualtat de totes les persones. Una gran part d’estes actuacions es realitzaran en les hores de tutories i apareixeran reflectides en el Pla d’Acció Tutorial (*PAT) del centre.
Pots consultar-ho íntegrament #ací: Mesures de resposta educativa per a la inclusió
PAC – Mesures d’igualtat i convivència
La principal funció d’esta comissió d’igualtat i convivència és la d’elaborar i planificar diferents actuacions a nivell de centre i d’aula amb la finalitat de contribuir a la millora de la convivència en el centre, així com fomentar la igualtat de gènere entre l’alumnat, i contribuir a la prevenció i resolució de conflictes.
Pots consultar-ho íntegrament #ací: Mesures d’igualtat i convivència
PAC – Mesures d’acolliment i transició
El pla d’intervenció en la transició de l’Educació Primària a l’ESO de l’I.E.S. Els *Dunes s’ha vingut desenrotllant i millorant durant els últims cursos escolars d’acord amb les ordes publicades i tenint en compte les necessitats del centre i el seu alumnat.
En tots els cursos anteriors s’han produït gestions entre el nostre centre i els col·legis de la localitat per a facilitar i coordinar el pas a l’I.E.S. de l’alumnat del nostre poble. Les actuacions que en el present document es descriuen seran objecte de millora quan la pràctica així ho aconselle.
Pots consultar-ho íntegrament #ací: Mesures d’acolliment i transició
PAC – Orientació acadèmica i professional
L’orientació acadèmica i professional, al costat de la tutoria, és un element fonamental en les etapes d’ESO i Batxillerat, posant sempre especial atenció a l’orientació de l’alumnat i dels pares en moments decisius d’elecció entre les diferents opcions formatives i tenint en compte els interessos dels alumnes i la realitat en el qual estem.
Per això, l’objectiu prioritari que ens plantegem és el de “facilitar la presa de decisions de cada alumne respecte de la seua elecció d’optatives i el seu itinerari acadèmic i professional”, assessorant per a l’elaboració del consell orientador especialment en aquells cursos més crítics per a esta presa de decisions però també al llarg de l’itinerari acadèmic a través de les tutories.
Pots consultar-ho íntegrament #ací: Orientació acadèmica i professional