Documents de centre

Programació General Anual (PGA) 2024-2025

La Programació General Anual, és el document que concreta per a cada curs escolar el Projecte Educatiu i garantix la pràctica educativa del centre. És elaborada per l’Equip Directiu amb la participació del professorat a través del Claustre.

Pots consultar-ho íntegrament #ací: PGA

Projecte Educatiu de Centre (PAC) 2024-2025

El Projecte Educatiu de Centre (PAC) és un document consensuat per tota la comunitat escolar que definix les notes d’identitat del Centre i formula els nostres objectius pedagògics. De caràcter flexible, avaluable i revisable, i concretat anualment en la PGA, té com a finalitat millorar la qualitat del procés ensenyament-aprenentatge.

Pots consultar-ho íntegrament #ací: PAC

Pla Digital de Centre (PDC)

El pla digital de centre arreplega les accions a desenrotllar per a millorar la competència digital en el si de l’IES. S’entén com un instrument compartit per tota la comunitat educativa que adequa i facilita l’ús de les tecnologies digitals, tant per a la millora del propi procés d’ensenyament i aprenentatge com per a donar coherència als processos de gestió i comunicació implicats en l’ús de qualsevol ferramenta TIC en l’activitat diària d’un centre educatiu. A més, el *PDC contribuïx a la millora de la Competència Digital Docent tal com s’entén des del marc de referència acordat entre el Ministeri d’Educació i les diferents Comunitats Autònomes.

Pots consultar-ho íntegrament #ací: PDC

Normes d’organització i funcionament (NOF)

Per a garantir una bona convivència, l’equip directiu ha elaborat el següent document, ajudat per les aportacions de membres de tota la Comunitat Educativa

Pots consultar-ho íntegrament #ací: NOF

Pla d’actuació per a la millora (PAM)

El pla d’actuació per a la millora (*PAM), considerat com la part pedagògica de la PGA, és el document en el qual es concreta la intervenció educativa que es durà a terme en el centre educatiu i en el seu entorn, durant un curs escolar.

Pots consultar-ho íntegrament #ací: PAM

PAC – Projecte Lingüístic de centre

La redacció dels objectius del Projecte lingüístic de centre ha d’arreplegar els objectius expressats en la Llei 4/2018 (art. 4, 5 i 18) i els objectius que el centre determine com a propis. En tot cas, han de referir-s’a: objectius generals del *PEPLI, objectius sobre cada apartat o element configurador del *PLC i objectius sobre la competència plurilingüe i intercultural de l’alumnat.

Pots consultar-ho íntegrament #ací: Projecte Lingüístic de centre

PAC – Programa del Banc de Llibres

Mitjançant aprovació del Consell Escolar, el Banc de Llibres de l’IES Els Dunes [BLILD] sorgix del procés d’unificació dels dos bancs previs existents en el nostre centre: el Banc de Llibres de l’AMPA i el Banc de la XARXA-Llibres.

Pots consultar-ho íntegrament #ací: Programa del banc de llibres

PAC – Orientació educativa i professional

Segons l’Orde 10/2023, de 22 de maig, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen i es concreten determinats aspectes de l’organització i el funcionament de l’orientació educativa i professional en el sistema educatiu valencià, els centres educatius hauran de desenrotllar les línies estratègiques de l’orientació educativa i professional, des d’un enfocament integrat i transversal, a través dels elements que conformen els seus projectes educatius i les programacions generals anuals.

Pots consultar-ho íntegrament #ací: Orientació educativa i professional

PAC – Acció Tutorial

El Decret 72/2021, de 21 de maig, del Consell, d’organització de l’orientació educativa i professional en el sistema educatiu valencià establix que la tutoria, en col·laboració amb les famílies, i l’orientació educativa, acadèmica i professional són funcions del professorat, que han de realitzar-se de manera cooperativa amb els equips d’orientació educativa i els departaments d’orientació educativa i professional, d’acord amb els criteris fixats pel claustre i allò que disposen els decrets que regulen l’organització i el funcionament dels diferents ensenyaments.

Pots consultar-ho íntegrament #ací: Acció tutorial

PAC – Mesures de resposta educativa per a la inclusió

En este apartat s’arrepleguen les mesures, actuacions, plans i programes per al desenrotllament de comportaments que contribuïsquen a la inclusió social i a la igualtat de totes les persones. Una gran part d’estes actuacions es realitzaran en les hores de tutories i apareixeran reflectides en el Pla d’Acció Tutorial (*PAT) del centre.

Pots consultar-ho íntegrament #ací: Mesures de resposta educativa per a la inclusió

PAC – Mesures d’igualtat i convivència

La principal funció d’esta comissió d’igualtat i convivència és la d’elaborar i planificar diferents actuacions a nivell de centre i d’aula amb la finalitat de contribuir a la millora de la convivència en el centre, així com fomentar la igualtat de gènere entre l’alumnat, i contribuir a la prevenció i resolució de conflictes.

Pots consultar-ho íntegrament #ací: Mesures d’igualtat i convivència

PAC – Mesures d’acolliment i transició

El pla d’intervenció en la transició de l’Educació Primària a l’ESO de l’I.E.S. Els *Dunes s’ha vingut desenrotllant i millorant durant els últims cursos escolars d’acord amb les ordes publicades i tenint en compte les necessitats del centre i el seu alumnat.

En tots els cursos anteriors s’han produït gestions entre el nostre centre i els col·legis de la localitat per a facilitar i coordinar el pas a l’I.E.S. de l’alumnat del nostre poble. Les actuacions que en el present document es descriuen seran objecte de millora quan la pràctica així ho aconselle.

Pots consultar-ho íntegrament #ací: Mesures d’acolliment i transició

PAC – Orientació acadèmica i professional

L’orientació acadèmica i professional, al costat de la tutoria, és un element fonamental en les etapes d’ESO i Batxillerat, posant sempre especial atenció a l’orientació de l’alumnat i dels pares en moments decisius d’elecció entre les diferents opcions formatives i tenint en compte els interessos dels alumnes i la realitat en el qual estem.

Per això, l’objectiu prioritari que ens plantegem és el de “facilitar la presa de decisions de cada alumne respecte de la seua elecció d’optatives i el seu itinerari acadèmic i professional”, assessorant per a l’elaboració del consell orientador especialment en aquells cursos més crítics per a esta presa de decisions però també al llarg de l’itinerari acadèmic a través de les tutories.

Pots consultar-ho íntegrament #ací: Orientació acadèmica i professional

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies