DONES INSPIREN DONES ALS PREMIS ALIANÇA STEAM 2022 PER EL TALENT FEMENÍ L’ONZE DE FEBRER AL TEATRE PRINCIPAL DE CASTELLÓ.

Inspiradora xerrada de la Dra Sara Garcia Alonso, investigadora CNIO i membre de la reserva d’astronautes de l’ESA.

El passat 11 de febrer van convidar a l’IES Leopoldo Querol a assistir-hi amb una petita representació d’alumnat i professorat a la primera edició dels Premis Aliança STEAM 2022 per el talent femení que reconeixen la tasca de centres docents  i altres organismes relacionats amb l’educació en el foment de les competències STEAM de tota Espanya.

Cinc de les nostres alumnes de 2n de Batxillerat de ciències van poder rebre un missatge empoderador de part de dones que ostenten grans responsabilitats professionals, socials i polítiques. Allà es van reunir des de l’Alcaldesa de Castelló, Sra Amparo Marco, la Rectora de la UJI, Sra Eva Alcon,  la Consellera d’educació, Sra Raquel Tamarit, la Ministra d’educació, Sra Pilar Alegría i la Ministra de ciència i innovació, Sra Diana Moran, les quals van animar a les xiquetes i jovens presents al teatre principal i a la retransmissió en streaming a lluitar pels seus somnis i desterrar d’una vegada la idea de que hi ha formació i carreres de xics i de xiques. Totes podem si volem.

Especialment atractiva i motivadora va ser la xerrada d’una convidada especial i model de dona científica, la Dra Sara Garcia Alonso, investigadora CNIO i membre de la reserva d’astronautes de l’ESA, la qual va explicar el camí que va recórrer per esdevenir la gran professional i científica que és avui en dia des de la seva infantesa a un petit poble de Leon. Al final va resumir la seva xerrada en estes quatre frases:

• No hi ha professions de xics i de xiques.
  • La ciència i la tecnologia poden ser fàcils i divertides
  • Les professions STEAM milloren la vida de les persones.
  • Hi ha molt de talent femení i vosaltres sou un exemple.

En acabar l’acte vam tenir l’oportunitat de conèixer en persona a aquestes dones emprenedores en ens serviran d’inspiració i aporten energies renovades per superar qualsevol dificultat.

Si voleu veure l’acte, podeu fer-ho al següent enllaç.