BIBLIOTECA ITINERANT

Per segon any consecutiu, des de la ORAC de foment de la lectura de l’IES Leopoldo Querol s’ha posat en marxa el projecte de la biblioteca itinerant en 1r d’ESO. Aquest projecte, inicial ja el curs passat, pretén acostar la lectura als alumnes d’aquest nivell, fomentar l’interès per la cultura i familiaritzar a l’alumnat amb el préstec de libres.

Per a això, cada tutor o tutora disposa d’una Caixa que conté al voltant de 20 llibres de temàtiques i gèneres diferents seleccionats per la ORAC de foment de a lectura d’entre els nombrosos exemplars de la biblioteca del centre. Durant l’hora de tutoria, el tutor o tutora porta la caixa a classe i els alumnes trien una obra. Disposen, aproximadament, de 20 minuts per a començar la lectura. Serà passats aquests 20 minuts quan ells mateixos hauran de decidir si volen tornar a deixar el llibre en la caixa o si se’l volen emportar cap a casa per acabar de llegir-lo en un termini de 15 dies.

Com a novetat, aquest projecte s’ha ampliat en el present curs a 2n d’ESO i, com a objectiu, es pretén ampliar en els pròxims anys a tota l’ESO.

Des de la Comissió de foment de la lectura del centre podem afirmar l’èxit del projecte, doncs, després d’un primer curs de prova, s’ha pogut observar que són els propis alumnes els que sol·liciten realitzar els 20 minuts de lectura a causa de la curiositat que senten per acostar-se a una nova obra literària cada setmana.