Eixida al teatre i ruta per València

El passat 7 de novembre, l’alumnat de 1° de Batxillerat de l’IES Leopoldo Querol va assistir al teatre del col·legi Sant Joan Bosco Salesianos de València per a gaudir de l’adaptació teatral d’una de les obres literàries més importants de la literatura espanyola: L’enginyós gentilhome el Quixot de la Manxa de Miguel de Cervantes Saavedra, considerada la primera novel·la moderna.

La representació va portar a escena, amb un muntatge creatiu i original, alguns episodis de l’obra. La posada en escena va ser impecable, con unes estupendes interpretacions per part dels actores que conformaven l’elenc, un vestuari acolorit i una escenografia nova.

Es van representar les dues parts de l’obra, la primera publicada en 1605 i la segona en 1615. Tot això embolicat en cançons i música en directe que van ajudar a crear un ambiente jovial i divertit. Un espectacle agradable i respectuós con nostre volgut Cervantes que nos ayudaró a reflexionar sobre la condició humana i comparar la societat espanyola de l’època con l’actual.

Durant l’hora i mitja que va durar la representació, els quatre actores van donar vida a les aventures dels personatges més estimats de Cervantes: Alonso Quijano, Sancho Panza, Dulcinea del Toboso, el seu vell cavall Rocinante… La companyia va aconseguir el seu objectiu i va divertir a tots els presentes. Una experiència estupenda per a acostar la gran obra cervantina al nostre alumnat.

Després de l’obra teatral, gaudim d’una guia por ho centre històric de la ciutat de València a càrrec del Centre de Cultura Contemporània (OCCC), una iniciativa que aposta per compartir, mitjançant rutes literàries i lectures dramatitzades, la riquesa cultural valenciana.

Vam recórrer les calles de la mane del record d’Isabel de Villena, Joanot Martorell, Ausiàs March i Jaume Roig, recitant fragments de les seues obres i escoltant anècdotes interessants.

Va ser un viatge literari por València a través dels escrits i poemes més representatius de l’època, que van comptar con la participació entusiasta de tot el nostre alumnat.

Ja estem pensant a tornar de nou!

Representació del Quixot.