Job Shadowing en Schwetzingen (Alemanya): Ascen Alted (Valencià) i Lucía Manchón (Inglés).

Durant la setmana del 4 al 8 de març, les professores Lucía Manchón i Ascen Alted van viatjar fins a Schwetzingen, a Alemanya, per a realitzar una mobilitat Erasmus en l’institut d’Ensenyament Secundari i Cicles Formatius Ehrhart-Schott-Schule.

Es tractava d’un centre amb una construcció bastant ombrívola en l’exterior degut a la seua antiguitat, però amb uns espais reformats, càlids i acolorits a l’interior.

Durant esta estada, van tindre l’oportunitat de conéixer el funcionament del centre, així com les diferents dinàmiques que els/as professors/as de llengües realitzen en les seues classes.

Els aspectes més destacables del sistema educatiu alemany i de la manera d’impartir classe van ser els següents:

– Les classes són de 90 min., per la qual cosa s’impartixen dos hores seguides de cada assignatura.

– Utilització de tauletes en lloc de llibres. Totes les tauletes dels alumnes estan connectades a la pissarra digital de classe. En estes tauletes l’alumnat realitza totes les activitats, des de lectures de textos, redaccions, fins a la preparació de presentacions.

– En centre disposa d’una Aula del Futur amb diferents espais en els quals realitzar diverses activitats.

– L’alumnat del Cicle de Mecatrònica realitza dos anys de pràctiques a Heidelberg, empresa líder en el sector de l’enginyeria mecànica, dedicada a la fabricació d’impressores i consumibles.

A més de l’enriquidora experiència en l’àmbit educatiu, també van poder gaudir de visites a llocs emblemàtics de la zona, així com de la gastronomia típica d’Alemanya.