2021-2022 Año Erasmus en el IES La Mar

Learning Sustainabilty – Sustainable Learning

15 alumnes de batxillerat i tres professores van viatjar del 27 de març a l'1 d'abril a la ciutat alemanya de Herford per completar el programa d'intercanvi amb el centre Friedrich-List-Berufskolleg que va començar a l'octubre. Durant el curs s'han realitzat activitats online a etwinning i ja a Alemanya els alumnes han elaborat en tallers una petjada ecològica individual per després comparar els dos països. Els estudiants van desenvolupar a més uns consells per a un estil de vida climàticament neutral i van tractar el tema de la mobilitat respectuosa amb el medi ambient. Durant la visita a la casa del clima a Bremenhaven es van adquirir molts coneixements sobre el canvi climàtic i sobre la responsabilitat dels joves per contrarestar-lo. A més d'Herford, els nostres alumnes van visitar les ciutats de Bremen i de Bielefeld. L'experiència ha estat molt enriquidora i entranyable.

EUROPE 'R' US. EVERYBODY IN
El mes d'abril passat van finalitzar les mobilitats del projecte Erasmus + Europe ‘R’ Us. Everybody in del que som centre coordinador i que gira al voltant de tres temes que són presents en totes les accions que s'han dut a terme: la igualtat de gènere i la igualtat d'oportunitats, la inclusió i l'equitat i la competència digital. L'anglès és la llengua en què es comuniquen els alumnes. Són moltes les activitats que han tingut lloc als tres països participants: activitats a la plataforma etwinning, trobades preparatòries online, tallers als centres educatius, visites als llocs més emblemàtics de caça zona i moments de convicència amb professors, alumnes i famílies.
MOBILITAT AMB EL LICEU CLÀSSIC E. PIGA DE VILLACIDRO (ITALIA)
Del 24 al 30 d'octubre 8 els alumnes i 2 professors van poder visitar la ciutat de Cagliari i el seu Museu de cultura Nuràgica, Masua amb les mines de Porto Flavia i La Spendula, símbol natural de Villacidro.
MOBILITAT AMB AGRUPAMENT D'ESCOLES MARQUÊS DE MARIALVA DE CANTANHEDE (PORTUGAL)
Del 3 al 8 d'abril, un altre grup d'estudiants i professors de desplaçament a la ciutat de Cantahede a Portugal. Allà van poder conèixer Lisboa, les platges de Tocha, Mira, Costa Nova i Barra i Aveiro així com la preciosa ciutat de Coimbra i els racons més bonics de la ciutat amfitriona, Cantanhede.
MOBILITAT A L'IES. LA MAR A XÀBIA DEL 25 AL 29 D'ABRIL
Amb una excursió als Molins, dinar al Ruirau d'Arnauda i visita guiada pel centre històric de Javea vam iniciar allò que seria una setmana plena d'activitats, dins i fora del centre. El Museu d'Història de València va adaptar per a nosaltres un taller sobre el projecte: “Re-Lecturas. Itineraris museals en clau de gènere”. Després el grup es va passejar per llocs més representatius de la capital. Ja a la Marina Alta els alumnes van visitar Dénia i a Xàbia van realitzar activitats aquàtiques i jocs tradicionals. El colofó ​​va ser el dinar de comiat a l'institut amb les famílies on va actuar el grup de dansa Portixol.