Activitats de Nutrició amb l’alumnat de l’ESO

Perquè menjar béno és avorrit.

Perquè si descobreixes la màgia que hi ha en cada aliment, ells  la transmetran en cada plat que cuines.

Perquè si aprens a cuinar plats saludables, amb una estona al setmana en la cuina,  pots acumular salut per al teu present i el teu futur.

Perquè mentre cuines, a més de poder  escoltar la ràdio,  la teua música preferida, o xarrar una estona amb la teua família o els teus amics, també  activaràs la teua imaginació i creativitat.

Perquè no existeix més ben ambientador per a la llar que l’aroma de un pastís casolà.

Perquè els aliments cuinats a casa són més ecològics, barats, saludables i originals.

Perquè els aliments casolans et mantindran més fàcilment en el pes que millor que et faça sentir.

Perquè per a sentir-te sa, necessites menjar bé.

Perquè si et sents sa, et sentiràs bé amb tu mateix, i faràs que els altres se senten bé al teu costat.

Llegint aquestes frases en classe comencem un tour d’activitats amb l’alumnat de l’ESO el professorat del cicle de Nutrició i Dietètica amb la col·laboració d’alumnes i que s’està impartint un any més . L’objectiu és potenciar el consum d’aliments saludables i del nostre entorn, elaborats a casa i així substituir-los per aliments prefabricats.

Per què els nostres alumnes no solen desdejunar?

Per què decideixen consumir aliments preparats industrialment com a galetes o brioixeria industrial en lloc d’optar per aliments més casolans.

A través d’activitats grupals, com la la lectura conjunta i reflexió de frases, així com concursos i xicotetes píndoras educatives d’informació nutricional i elaboració de receptes intentem inculcar- els beneficis del consum d’uns certs aliments.

Els ensenyem i motivem a preparar creps o pankakes de plàtan i que els conserven en la nevera, i que simplement els hagen de calfar, per a poder-los consumir al matí amb fruits secs o fruita.

Els expliquem com aprofitar la fruita més deteriorada guardant-la pelada i a trocets en el congelador, i que en els mesos de més calor puguen preparar un smufi al matí, simplement afegint a aquesta fruita algun suc o iogurt batejant-lo , i ho suggerim com desdejuni ràpid i saludable, que poden consumir els més dormilons de camí a l’institut.

Insistim en la importància de la cura del medi ambient, de la reducció, rehús i reciclatge, i els fem reflexionar sobre l’origen dels aliments de preu molt baix, fent-los partícips de decisions més responsables, tenint em compte quins han sigut les condicions de vida, si es pot dir vida d’uns certs animals.

En l’aplicació d’Aula Docent tenim un manual de aliments màgics, com denominem a aquells super aliments, ple de nutrients i de bona energia, que els alumnes del del cicle de Dietètica, han anat elaborant al llarg de cursos escolars, juntament amb un receptari de plats saludables, amb les propietats de cadascun dels aliments que els componen i amb un manual bàsic d’una bona pràctica en la cuina.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies