Setmana Cultural 2014/2015

L’IES Número 1 de Xàbia ha celebrat els darrers dies del 2n trimestre la setmana cultural, dedicada enguany a recuperar les tradicions del nostre poble.

collage

Procurant sempre no alterar l’horari habitual de les classes, han participat a les següents activitats:

1r ESO:

– Taller de llata (fer trena de 9).

– Jocs populars valencians.

– Elaboració de coques tradicionals.

2n ESO:

– Taller de dolçaina i tabal.

– Taller de fer conserva.

– Jocs populars valencians.

3r ESO:

– Taller de danses populars.

– Procés de purificació de l’aigua.

– Visita al pòsit (per tal de conèixer les diferents arts de pesca i la subasta del peix).

– Treball d’elaboració de clauers mariners.

4t ESO:

– El treball de la tosca.

– Procés d’elaboració de la pansa.

1r Batxillerat:

– El treball de la tosca.

1r FPB:

– Xerrada sobre la importància de la comercialització de la pansa a l’economia de Xàbia.

Els alumnes han gaudit d’aquestes activitats i al mateix temps han conegut de primera mà el que es feia al seu poble anys enrere.

Agrair des d’ací la col·laboració del professorat, del personal de la cantina i de les següents persones, que desinteressadament, han vingut al centre per a traslladar el seu saber als nostres alumnes:

Eduvigis Serrat,i Maria Cholbi (taller de llata).

Isabel Cruañes, Ángeles sapena, Vicenta Sapena, Josefa Cruañes i Toñi Bisquert (elaboració de coques).

Isabel Martí (taller de danses populars).

Juanra Martí (taller de dolçaina i tabal).

Antonio Erades (treball de la tosca).

Moisés Erades (visita al pòsit i subasta del peix).

Antoni Espinós (comercialització de la pansa).

Ximo Bolufer (vídeos sobre la pansa, la tosca i les pesqueres).