Internacionalització

Pla d’internacionalització del centre

El nostre centre sempre ha tingut un interès especial en donar al nostre alumnat una formació integral, en la què la multiculturalitat i la tolerància tenen un paper fonamental.

Per això pensem que fomentar la Internacionalització és imprescindible per a què tant el nostre alumnat com el nostre professorat milloren el seu coneixement de les llengües de la Comunitat Europea i que les habilitats comunicatives contribueixen al desenvolupament de valors democràtics, com respecte i la integració, a més de proporcionar-los eines per a un millor accés al món laboral.

Amb eixe esperit duem a terme diversos projectes que tenen com a eix vertebrador l’objectiu donar una vessant internacional tant al nostre alumnat com al nostre professorat i que detallem a continuació.

Conclusions

A l’IES Josep Segrelles ja fa més de 15 que vam decidir seguir aquesta línia per tal d’oferir tota la comunitat educativa, procedent de poblacions menudes en un entorn rural, l’oportunitat d’obrir-se a l’exterior i buscar nous espais per a l’aprenentatge de l’alumnat i del desenvolupament professional del professorat. El concepte d’obrir-se al món, per a nosaltres, va més enllà de la simple mobilitat individual i de l’ús significatiu de les llengües estrangeres. Al Segrelles considerem que la internacionalització implica un procés que va canviant i que a poc a poc va transformant el nostre centre.

Aquesta transformació té un impacte directe en tota la comunitat educativa, ja que suposa diferents nivells d’actuació i genera beneficis en tots ells: les famílies, el professorat, la societat dels pobles d’on prové el nostre alumnat, etc.

La internacionalització del nostre centre és una de les línies principals del nostre projecte. Internacionalitzar el centre és sinònim d’enriquir-lo amb l’aprenentatge d’altres llengües i el reconeixement d’altres cultures i suposa que la interculturalitat siga l’eix vertebrador de tota la nostra activitat escolar.

Pla d’internacionalització del Centre en format pdf