L’alumnat de 3 °ESO i 1° Bach. que cursa les matèries de Biologia i Geologia, Àmbit Científic i Biologia, Geologia i Ciencies Ambientals, respectivament, acompanyats pel professorat: Mayte Mendoza, Víctor Badenes i Silvia García, han participat en una activitat, que té com a Objectius:

1. Conéixer les causes i les conseqüències del canvi climàtic.
  2. Conscienciar a l’alumnat de l’impacte que l’activitat humana està generant sobre el medi ambient.
  3. Entendre la importància que tenen els boscos en l’atenuació del canvi climàtic.
  4. Reflexionar sobre diverses mesures a nivell social i personal per a mitigar els efectes del canvi climàtic.
  5. Valorar i fomentar l’interés per la investigació científica com a clau per a la millora de la societat, i com a possible camp professional al qual dirigir els seus estudis.

En aquesta conferència, impartida per la investigadora i ecóloga forestal Isabel Dorado Liñán (Univ. Politècnica Madrid), l’alumnat reflexiona sobre les causes del calfament global, de com l’ésser humà ha contribuït a això i dels seus impactes en els ecosistemes forestals. També quantifiquen la petjada de carboni d’un individu mitjà i la seua equivalència en bosc. I poden comprovar com els boscos i els seus arbres són un component indispensable en la mitigació del canvi climàtic, ja que capturen un terç de les emissions de diòxid de carboni, i l’emmagatzemen en la seua fusta, fulles i arrels.

Aquesta xarrada divulgativa, permet a l’alumnat aprofundir com es produeix l’adaptació dels boscos a les variacions ambientals i les possibles evolucions futures de la cobertura forestal davant diferents escenaris de canvi climàtic. Així com, realitzar preguntes, reflexionar sobre el contingut, manifestar inquietuds, dubtes i interactuar de manera activa durant la conferència.