L’alumna de 1r BATX Humanístic Aroa Elena Ramos ha guanyat el primer premi de narrativa en valencià 2023 en el 36è certamen literari juvenil Cristòfor Aguado i Medina que organitza la biblioteca d’Aldaia.

De nou, el nostre alumnat rep guardons literaris, cosa que denota la gran participació i interès per presentar-se a concursos literaris, a més el bon nivell de creació artística en què destaquen.

L’obra guardonada tracta d’una xiqueta que troba en un museu cartes d’amor de dues dones que van decidir fugir juntes, perquè el seu amor estava mal vist, a més de considerat “insà” en èpoques antigues. La xiqueta imagina la història d’amor d’aquesta parella.

Aroa Elena Ramos

Passarem a formular a Aroa algunes preguntes.

1.Què et va motivar a escriure?

Aroa: Per una banda, la meua professora de valencià, a més de tutora, em va animar a escriure, no obstant això és una cosa que he fet des que anava a primària. D’altra banda, el sol fet de poder compartir la meua obra amb altres persones ja em resulta motivador i molt gratificant.

2. La teua composició té algun tipus de crítica o ensenyament?

Aroa: Sí, la idea que volia transmetre és que l’amor t’allibera, que les persones hem de tenir el dret de poder estar amb qui vulguem independentment del sexe i que les prohibicions i consideracions pejoratives de les parelles homosexuals han de ser ja superades. A més, per altre costat, l’altre ensenyament és la idea de despertar la imaginació i la creativitat

3. Com vas rebre la notícia sobre el fet d’haver obtingut el premi?

Aroa: Vaig emocionar-me molt, immediatament li ho vaig contar als meus amics i familiars.

4. Penses continuar escrivint i, et presentaràs a nous concursos?

Aroa: Sí, clar que sí, com porte fent-ho des de primària.