Parlem de dones

Un Conte ben contat

La principe és un conte ideat i escrit per l’alumna Isabel Alfonso de 1r ESO B que ens ha captivat!

Així com el dibuix que l’acompanya, creació de Mónica Segura de 1r Batxillerat Científic.

Eso era, hace poco, una princesa que desde pequeña siempre le habían enseñado a que tenía que esperar a su príncipe azul a que la rescatara, pero ella no quería esperar a su “príncipe azul”. Un día, como tantos, seguía castigada a esperar a su “príncipe azul” pero lo que sus padres no sabían era que ella se escapaba por un agujero para ser libre un rato. Así que, tan aburrida que estaba, decidió ir en busca de un princisesa (un príncipe que quiere que le salve una princesa a él) para rescatarlo. Y así fue cómo se fue en busca de aventuras y al final, después de horas buscando, encontró a su princisesa, el cual en cuanto se vieron, se enamoraron profundamente el uno de la otra. Con fuerza y cabeza, la principe consiguió rescatar a su princisesa y una vez juntos, a pesar de las críticas de la gente y la desaprobación de sus familias, decidieron casarse y tener hijos, a los que no les obligaron ni a rescatar ni a esperar a nadie porque podrán ser libres y tener los gustos que ellos quieran. Finalmente, vivieron felices y comieron chuletas de las buenas, un fuet, olivas y Coca-Cola.La principe

Tallers

• 11 de febrer: Dia de la dona i la xiqueta en la ciènciaamb xerrades per a tots els grups de 1r ESO a 1r de Batxillerat organitzades i dutes a terme per la Universitat de València i la professora del nostre centre Irene Ontiveros.
  • 3 de març:Tallers realitzats per Raquel Marquino, psicòloga i experta en detecció i ajuda a les dones víctimes de violència de gènere, per a alumnat de 4rt ESO i 2n de Batxillerat.
  • 9 i 14 de març:Scaperoom per a l’alumnat d’ESO organitzat i dut a terme des de tots els departaments del centre, dissenyat per Irene Ontiveros.

Exposicions

• Des de l’11 de febrer podeu visitar l’Exposició de pósters de dones científiquesamb panells informatius a les escales de l’IES.
  • Des del 9 de març fins al 25 d’abril veure els cartells de Scaperoom i encertar Qui soc?, amb els codis QR, en el hall i a altres llocs de l’institut, juguem?
  • Des del 8 de març fins al 25 d’abril: Dones de lletres a la biblioteca de l’IES Isabel de Villena; : llibres escrits per dones, llibres escrits sobre dones, dones compositores, poesia escrita per dones…

Videos i muntatges

• Actuació del cor de l’IES el 9 de març amb la cançó Enamorat de tu.
  • Mujeres en la música a lo largo de la Historia: activitat i vídeo realitzats per l’alumnat de 1r Batxillerat, a la matèria Producció Musical i que es pot encara veure fins al 25 d’abril amb l’ajuda del QR.
  • Manifest escrit i escenificat per l’alumnat de 1r de Batxillerat i Marián Arnandis.