VISITA AL CENTRO DE TRANSFUSIÓN DE LA COMUNIDAD VALENCIANA

L’alumnat de 1° Bach. que cursa les matèries de Biologia Humana i Biologia, Geologia i Ciències Ambientals, acompanyats per les professores: Mayte Mendoza i Silvia García, han participat en una activitat, que té com a objectius:

1. Completar coneixements sobre la sang, el procés de la donació i els motius d’exclusió.
  2. Saber que l’hemoteràpia moderna aprofita els diferents components de la sang, optimitzant el seu ús, ja que cada component sanguini es transfundeix als pacients en funció de les seues necessitats.
  3. Comprendre la importància de la donació de sang i intentar acostar-la a la realitat quotidiana de l’alumnat.
  4. Conscienciar a l’alumnat en valors solidaris i altruistes, valors que defensem des del nostre IES.
  5. Conéixer el treball realitzat en els diferents departaments del Centre de Transfusió de Sang.

En primer lloc, l’alumnat ha assistit a una xarrada i ha vist la projecció d’un vídeo explicatiu per a conéixer la necessitat i importància de la donació de sang, òrgans i llet materna, així com comprendre la missió principal del Centre de Transfusions de la Comunitat Valenciana: proporcionar components sanguinis, teixits, progenitors hematopoètics i llet materna, garantint la màxima qualitat i seguretat biològica.

Posteriorment, han realitzat una visita guiada per a conéixer el treball que desenvolupen en els diferents departaments del Centre de Transfusions, on els han ensenyat les seues instal·lacions, els han explicat tot el procés i la maquinària necessària, mitjançant la qual es processa, emmagatzema i es distribueix la sang i altres teixits.

Durant aquesta, professionals del centre els han explicat des dels requisits per a donar, el procés de la donació, fraccionament, emmagatzematge i destí de les donacions de sang, fins a les causes per les quals es pot necessitar una transfusió.

També han pogut veure com es processen les mostres des de la seua recepció fins a la seua eixida per a poder ser enviades als diferents hospitals. Primer, la sang se separa en els seus 3 components (plasma, plaquetes, hematies) amb la finalitat de poder aprofitar-los al màxim, després es realitza una anàlisi microbiològica per a poder detectar aquelles malalties que es transmeten a través de la sang i finalment, es realitza una anàlisi per a determinar el grup sanguini de cadascuna de les mostres.

A més, han pogut conéixer i observar les activitats que es realitzen en el Banc de Teixits i en el de Llet Materna.

En finalitzar la visita, també van tindre l’oportunitat de donar sang l’alumnat voluntari que reunia les condicions per a realitzar-la. Moltes gràcies al nostre alumnat per la seua solidaritat!!!

La donació de sang és un acte generós i responsable que permet salvar nombroses vides i millorar l’estat de salut de molts malalts que requereixen transfusió (trasplantaments, accidents de trànsit, cirurgies, càncer, malalties del cor, etc.). A València es necessiten 650 donacions diàries per a atendre aquestes necessitats.

Pel que, aprofitem aquesta visita, per a realitzar una crida a tota la comunitat educativa del nostre IES i convidar-vos al fet que participeu en les campanyes de donació de sang. El bé més preuat és la salut, què millor que compartir-la.

Us animem a regalar vida, DONEU SANG!