L’alumnat de 4ºESO ha participar en les «Rutes matemàtiques a València» organitzado per la Universitat de València i la SEMCV.

Quan van arribar tenien tres monitors que els van acompanyar durant la ruta. Es van dividir en grups, cadascun amb el material per a realitzar diverses activitats per la ciutat aplicant conceptes matemàtics com ara trigonometria, semblança, geometria, mosaics, etc a més de conéixer aspectes històrics sobre una part de la ciutat. La ruta va començar a les Torres de Serrano, on van realitzar les primeres activitats relatives a la mesura de l’altura de la torre, orientació a partir d’un mapa, treball amb escales, etc.

Posteriorment van passar per la Palau de la Generalitat, la Plaça de la Mare de Déu i es van dirigir cap a la plaça de la Reina parant successivament per a observar la presència de les matemàtiques durant el trajecte (carrers, portes, parets, edificis, etc) i on van aprendre, entre altres coses, la unitat de mesura «barcella».

Van calcular l’altura del Miquelet, van realitzar un pasapalabra matemàtic i es van dirigir cap a les Torres de Quart on, després de conéixer una miqueta de la seua història, van haver de calcular la seua altura així com fixar-se en les formes geomètriques de la part posterior.

Finalment, van acabar al Jardí Botànic, analitzant la forma geomètrica de l’entrada així com la configuració de moltes de les plantes o arbres que hi havia, culminant el matí amb el número auri i la naturalesa.

Va ser un matí molt entretingut on van poder aplicar els coneixements adquirits a l’aula i moltes vegades abstractes, a la vida que els envolta.

Cal destacar la felicitació rebuda de tots els monitors per la bona actitud, ganes i predisposició de l’alumnat.