L’alumnat de 1r de Batxillerat Artístic, acompanyat per la professora de Valencià , Mireia Ferrando, i els estudiants en pràctiques Alma Capafons i Alexandre Lizarzaburu, ha visitat les instal·lacions de la televisió i la ràdio públiques valencianes, À Punt, a Burjassot.

La visita guiada a les instal·lacions ens ha permés veure des de dins el funcionament de la televisió i la ràdio (per exemple, com es mesuren les audiències, què és una graella i una escaleta o com es tria el vestuari dels presentadors del telenotícies). Hem pogut conèixer de més a prop l’oferta d’informació i entreteniment que ofereix la cadena, amb informatius, programes diversos i ficció. També hem pres consciència dels principis diferents que guien els mitjans públics respecte d’aquells que guien les cadenes privades i com, en funció d’aquesta distinció, es poden enfocar alguns temes o projectar certs programes. À Punt és un servei públic per a tots els valencians i valencianes. En aquest sentit, una de les missions que té és la de promoure i divulgar la nostra llengua pròpia, el valencià.

Un dels aspectes que més ens ha cridat l’atenció és la diversitat de perfils professionals que treballen a l’empresa. Així, hem conegut periodistes, assessors de vestuari, maquilladores, lingüistes i traductors, tècnics audiovisuals (de so, d’imatge, d’il·luminació, etc.), enginyers, informàtics, advocats o publicistes, entre molts altres. Hi ha en plantilla, fins i tot, persones encarregades de detectar notícies falses (fake news).

En poques paraules, hem après i ens hem divertit també. L’excursió ha superat les nostres expectatives!