GRAU BÀSIC SERVEIS COMERCIALS

Descripció

Aquests estudis capaciten per fer operacions auxiliars de comercialització, marxandatge i emmagatzematge de productes i mercaderies, així com operacions de tractament de dades relacionades, seguint protocols establerts, criteris comercials i d’imatge, treballant amb la qualitat indicada i observant les normes de prevenció de riscos laborals i protecció mediambiental corresponents, i també per comunicar-se de manera oral i escrita en llengua catalana i castellana i a nivell bàsic en llengua anglesa.

La durada és de 2.000 hores distribuïdes en dos cursos acadèmics.

A qui van dirigits?

Aquests cicles formatius són una oportunitat per als alumnes especialment motivats pels aprenentatges professionals i que presentin més possibilitats d’aprenentatge i d’assoliment de les competències d’educació secundària obligatòria en un entorn vinculat al món professional. Van dirigits a l’alumnat que ha cursat tercer curs d’educació secundària obligatòria (o, excepcionalment, segon curs), amb la proposta de l’equip docent mitjançant el Consell orientador.

Els cicles formatius de grau bàsic tenen una durada de dos cursos acadèmics.

La superació de la totalitat dels àmbits inclosos en un cicle formatiu de grau bàsic permet l’obtenció del títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria i del títol de tècnica o tècnic bàsic en l’especialitat corresponent, que acredita les competències professionals adquirides.

Continguts

Continuïtat

Sortides acadèmiques i professionals

Les persones que superen el cicle formatiu obtenen el títol de tècnic bàsic o tècnica bàsica i el títol de graduat o graduada en ESO, que els permet accedir:

• a qualsevol cicle formatiu de grau mitjà o,
• al món laboral, com a:
• auxiliar de dependent o dependenta de comerç, • auxiliar d’animació del punt de venda,
• auxiliar de venda,
• auxiliar de promoció de vendes,empleat o empleada de reposició
• operador o operadora de cobrament o caixer o caixera, • operari o operària de comandes,
• carretoner o carretonera de recepció i expedició,
• comptador o comptadora de recepció i expedició,
• operari o operària de logística, i
• auxiliar d’informació.

Normativa

• Reial decret 127/2014, de 28 de febrer, pel qual es regulen aspectes específics de la formació professional bàsica dels ensenyaments de formació professional del sistema educatiu, s’aproven catorze títols professionals bàsics, se’n fixen els currículums bàsics i es modifica el Reial decret 1850/2009, de 4 de desembre, sobre expedició de títols acadèmics i professionals corresponents als ensenyaments que estableix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 55, de 5.3.2014).

• Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 340, de 30.12.2020).