GEOGRAFIA i HISTÒRIA

JOSE FRANCÉS ARNAU
Mª CARMEN ÚBEDA GINER

CRITERIS

El Departament de Ciències Socials – Geografia i Història pretén ajudar als nostres alumnes a entendre millor el món que els envolta, a partir d´una sèrie de coneixements històrico-geogràfics amb els quals puguen intentar ésser capaços de raonar sobre les causes i conseqüències dels fets dels homes i les dones i la seua interrelació amb el medi que els acull.

Amb l´objectiu de desenvolupar les competències associades a les diferents matèries que impartim, fem una sèrie d´activitats amb les quals motivar al nostre alumnat, com ara, el dia de l´arbre i altres iniciatives per conscienciar-los envers el nostre malmés entorn natural a travès de la col.laboració amb altres entitats, la participació en concursos per fomentar el gust per la lectura i l´escriptura, les eixides de camp, o les visites culturals al nostre entorn més pròxim.

El nostre departament disposa d´una aula pròpia, la nº 2, al primer pis de l´edifici principal.

Els membres del departament de “Socials” treballem les diferents matèries o assignatures emprant una sèrie d´eines, com ara, els llibres de text, que amb la implementació del programa Xarxa-llibres desitgem que puguen reutilitzar-se de manera més sostenible i solidària, les fotocòpies necessàries que es lliuraran al llarg del curs, els materials audiovisuals, mapes, globus terraqüis, internet, et al.

Fet i fet, desitgem que la nostra tasca docent, que acompanya i suggereix més que no pas “ensenya” en el sentit tradicional, siga una ajuda més per tal d´esperonar les nostres alumnes a ésser millors persones a travès del coneixement, encomanant-los el plaer del coneixement i la necessitat d´una consciència crítica i implicada en els problemes del nostre temps i lloc; i com va dir el filòsof de Königsberg/ Kaliningrad Immanuel Kant, Sapere aude!, ATREVEIX-TE A SABER!.