Central Nuclear de Cofrents

L’alumnat de 4t PDC i de 1r i 2n de Batxillerat científic acompanyats pels professors Roberto Ferrando, Elena Vidal i l’alumne de pràctiques del màster Ricardo Navarro, ha visitat el centre d’informació de la central nuclear de

Cofrents.

Ha estat una visita molt interesant :

-Ens han explicat el funcionament de la central nuclear.

-Hem visualitzat un vídeo de com es fa la recàrrega de combustible nuclear. Aquesta recàrrega té una durada de 30-35 dies i es realitza cada dos anys.

-També hem pogut conèixer com es mesura la radiació a la que estan sotmesos els treballadors de la zona controlada i els equips de protecció.

-Hem conegut que a Canals hi ha una estació de medició radiològica des d’abans que es posara en funcionament la central.

Finalment, l’alumnat ha pogut preguntar a la tècnic de prevenció Rosa Laguarda tots els seus dubtes i un dels nostres alumnes ha pogut fer una simulació de la posada en marcha de la central nuclear.