Participació de 4t d’ESO en la VII Ciberliga de la Guàrdia Civil 🔐💻
L’alumnat de 4t d’ESO ha participat recentment en la VII Edició de la Ciberliga de la Guàrdia Civil, una activitat educativa centrada en la ciberseguretat i l’ús segur i responsable de les TIC, en la qual han hagut de resoldre diferents reptes de seguretat en el ciberespai.
En total, han participat 10 equips formats per 4 alumnes i alumnes, que han pogut posar en pràctica els coneixements adquirits per afrontar situacions reals relacionades amb la protecció digital.

L’activitat s’ha estructurat en diferents fases:
- Conferència de conscienciació sobre l’ús segur i responsable de les TIC (45 minuts), centrada en les amenaces i els riscos de la xarxa.
- Sessió teòrica d’explicació de les eines pràctiques d’autoprotecció necessàries per a la resolució dels reptes plantejats en la competició (30 minuts).
- Competició: resolució de ciber-reptes relacionats amb tot allò aprés (60 minuts).
Els equips han obtingut una puntuació en funció dels reptes superats i del temps emprat en la seua resolució. A continuació, es pot veure la classificació dels 10 primers equips participants.

Aquesta experiència ha permés a l’alumnat reforçar la seua competència digital, desenvolupar el treball en equip i prendre consciència de la importància de la seguretat en l’entorn digital.
Per a qui vulga ampliar informació sobre la iniciativa, es poden consultar els següents vídeos explicatius:
🔗 https://www.youtube.com/watch?v=QB60LlDfMk8
🔗 https://www.youtube.com/watch?v=-ehuAUx02TU
Des del centre valorem molt positivament l’experiència i ens sentim molt satisfets de la implicació i el treball de l’alumnat, amb la il·lusió de tornar a participar en pròximes edicions de la Ciberliga i continuar fomentant una ciutadania digital segura i responsable.