CONSELL LOCAL DE LA INFÀNCIA I L’ADOLESCÈNCIA EL PUIG DE SANTA MARIA

L’Ajuntament del Puig posa en marxa un dels projectes més importants per a desenvolupar la participació infantil i juvenil: El Consell LOCAL DE LA INFÀNCIA I DE L’ADOLESCÈNCIA.

La participació i la llibertat d’expressió és un dret fonamental reconegut en la CONVENCIÓ PELS DRETS DELS XIQUETS, per això des d’aquest Ajuntament és bo crear aquesta ferramenta de participació que donarà veu a la infantesa i l’adolescència, a més d’emprendre el camí de convertir-nos en Ciutat Amiga de la Infantesa d’UNICEF.

El Consell és un òrgan consultiu i participatiu format per 15 xiquets/es i adolescents entre 10 i 18 anys, que viuen al nostre municipi. El Consell serà l’altaveu de xiquets/es i joves de la nostra població, presentaran idees i propostes per a millorar el nostre poble, les plantejaran a l’equip de govern local i aquest les valorarà per a desenvolupar aquelles que siguen viables.

Aquest equip de consellers i conselleres aprendran d’una manera divertida i participativa a escoltar als altres, a treballar en grup, a proposar i defensar les nostres idees, a ser tolerant i democràtic, a buscar solucions.., a més de contribuir a la millora social del seu voltant. Aprendre a ser ciutadà/ana amb tot el seu significat.

Mitjançant dinàmiques de grup, jocs i ferramentes de participació, es reuniran cada 15 dies per a proposar i debatre els temes, per a desprès compartir-ho amb els seus/ues companys/es d’escola i tornar a parlar-ho al Consell. Un feedback constant amb els nostres polítics que permetra dissenyar un poble adaptat a totes i tots.

Qui pot apuntar-se? Xiquets i Joves entre 10-18 anys residents al Puig de Santa Maria.

Termini d’inscripció: Del 19 d’octubre al 4 de novembre.

Com inscriure’s? Fes clic ací

Reunió informativa per a famílies: DIJOUS 22 A LES 15H AL CENTRE CÍVIC.

Quan seran les reunions del Consell? Cada 15 dies (1:30h), el dia específic ho concretarà el mateix Consell, buscant un dia i hora apte per a tots/es.

Si necessites més informació pots contactar amb nosaltres en:

ESPAI JOVE (Centre Cívic) de dilluns a divendres de 9:30 a 14:30h i també dimarts i dijous de 16:30h a 19:30h.

Mail: joventut@elpuig.org // Telèfon i Whastapp 610 100 767 //Facebook e Instagram Joventut El Puig www.elpuig.es