Des del departament de dibuix hem participat en la setmana europea de l’esport a Torreblanca, donant imatge a l’esdeveniment.
L’alumnat de 4t de l’ESO mitjançant l’assignatura d’expressió artística ha treballat a partir de la iconicitat i la teoria del color per a dur a terme aquest cartell.
De les moltes propostes que s’han presentat, hem triat des del departament d’educació física i dibuix el cartell presentat per l’alumna Elena Pitarch, per la força del seu treball. Arribant a la conclusió que el punt d’unió dels tres esports era l’ús de la mà, per tant protagonista en aquesta imatge.
Com que en l’hort tenim oliveres, una de les primeres activitats que va realitzar l’alumnat de l’Hort va ser preparar olives en sosa. Si voleu saber com ho van fer sols heu de gaudir del següent vídeo!
Pel que fa a les característiques del nostre, està plantejat en bancals degut a la seua facilitat de muntatge i al baix manteniment que requereixen. En aquests horts es poden cultivar tot tipus de verdures i hortalisses.
En quant als seus avantatges destaquen:
Major concentració de nutrients en el mateix espai.
Millor control de les herbes adventícies.
Permet un major control i aprofitament de l’aigua.
Comoditat a l’hora de treballar.
Fàcil d’instal·lar.
No és necessari el conreu.
No s’entollen.
Finalment, es pot destacar que per a poder treballar amb facilitat és convenient que els bancals no tinguen més de 6 metres de longitud i 1 metre d’ample, per a poder accedir fàcilment per tots els seus costats. Quant a la separació entre bancals, aquesta no hauria de ser inferior a 50 cm.
La principal funció en treballar el sòl del nostre hort és proporcionar les condicions òptimes per al creixement i desenvolupament de les plantes.
Amb una bona preparació del terreny es forma una estructura granular que permet l’emmagatzematge i absorció d’aigua i una ràpida descomposició de matèria orgànica. També augmenta la porositat del sòl, fent que les plantes tinguin la facilitat d’aprofundir i desenvolupar les seues arrels.
La ventilació del sòl és també molt important, ja que les arrels i els microorganismes també respiren. Els porus del sòl contenen una mescla de gasos i aigua que conformen l’atmosfera del sòl, per això és fonamental la porositat.
En resum, el que busquem és aconseguir un sòl esponjós, que retinga l’aigua sense entollar-se i que siga capaç de retenir els nutrients.
Hem de tindre en compte que la vida de la terra es produeix principalment en els 15-25 primers centímetres de sòl, que és la capa fèrtil de la terra, és a dir, on es troba la matèria orgànica, amb la qual cosano és necessari aprofundir massa quan realitzem les labors de preparació.
Així, sols començar el curs, una de les primeres tasques que va realitzar l’alumnat va ser la preparació del terreny.
Neteja i desenrunament: van retirar pedres grans, plàstics, fem o qualsevol altre element que resulti un destorb.
Eliminació de males herbes: per a facilitar aquesta tasca regarem el terreny el dia anterior, l’endemà i amb el sòl humit les arrancarem a mà, si alguna herba es resisteix podem utilitzar l’aixada. Per a evitar que rebroten, és millor arrancar-les que tallar-les. Si, en canvi, el nostre terreny està cobert d’herbes i aquestes són grans, és convenient fer servir una desbrossadora mecànica o una corbella. Una vegada tallades les retirarem, i si disposem d’un compostador les posarem en ell.
«La creativitat és l'inteligència passant-s'ho bé». Albert Einstein.
Els alumnes de 3 d'ESO han participat a la tasca de creació d'escenaris en miniatura amb objectes quotidians. Inspirant-se en l'artista japonés Tatsuya Tanaka, han portat a terme un exercici de creativitat utilitzant figures en miniatura i ubicant-les en un context inventat.
«La creativitat no es gasta, quant més l'utilitzes més en tens». Maya Angelou.
« El més seductor en l'art és la personalitat de l'artista» Paul Cézanne.
Una natura morta o bodegó, és una obra d'art que representa animals, flors i altres objectes. L'alumnat de 4º d'ESO han portat a terme, amb la pràctica d'aquesta activitat l'encaix de les formes, el clarobscur, intentant amb tot això donar-li un caire personal.
La Secció IV de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el recurs contenciós administratiu núm. 389/2022, ha resolt l’anul·lació de l ‘article 15.7 on s’indica que «Els projectes interdisciplinaris els ha de desenvolupar tot l’alumnat de 1r, 2n i 3r curs.»
D’aquesta manera, el projecte interdisciplinari perd la seua condició de matèria obligatòria i només podrà cursar-se com a matèria optativa en els cursos que els centres decidisquen.
Les conseqüències d’aquesta sentència per a l’alumnat són les següents:
Alumnat de 1r d’ ESO
– El currículum el desenvoluparan a 28 hores setmanals, per la qual cosa dilluns i dimecres sortiran de l’IES a les 13:00h. L’alumnat de transport escolar romandrà al centre fins ales 14:10h. per tornar a casa amb l’autobús.
Alumnat de 2n d’ESO
– El currículum el desenvoluparan a 30 h., per tant sortiran tots els dies a les 14:10h. excepte els usuaris de transport escolar.
Alumnat de 3r d’ ESO
– El currículum el desenvoluparan a 31h. Açò comporta que sortiran tots els dies a les 14:10, excepte dimarts que eixiran a les 15:05.
L’equip directiu us informa d’estos canvis per tal que pugueu organitzar amb temps la conciliació familiar. A més, volem traslladar-vos la indignació pels canvis que es succeeixen a últimes hores i que afecten la nostra feina. També volem assenyalar que som aliens a aquestes decisions i a les que se’n puguen derivar . Si es produeix qualsevol canvi més, us el farem saber.
Benvolgudes famílies. Ens fa molta il·lusió compartir-vos, per fi, el resultat del Projecte d’enriquiment curricular que hem dut a terme enguany amb l’alumnat de 1r d’ESO. Es tracta d’un podcast gràcies al qual han treballat aspectes com la redacció i la locució de textos, elements tècnics sobre gravació i muntatge d’un programa de ràdio en diferit i l’estructura organitzativa d’una redacció de mitjans. Esperem que el gaudiu.
L’IES El Prat ha destacat en l’àmbit de la col·laboració internacional no només amb els projectes Erasmus, sinó a través dels projectes eTwinning coordinats per la cap de departament de Tecnologia, Akane Sánchez de Mora. Amb la participació de diversos centres educatius de Turquia, Romania i Geòrgia, s’ha fomentat la creativitat dels alumnes, el treball col·laboratiu entre alumnes de diferents països i han aprofundit en el disseny 3D utilitzant l’eina Tinkercad.
El projecte eTwinning “Tinkercad: disseny 3D en col·laboració” ha obtingut uns resultats excel·lents. En aquesta iniciativa, els estudiants dels centres educatius de l’IES El Prat de Torreblanca (Castelló), Kızılca Ortaokulu a Gümüşhacıköy (Turquia), Liceul Tehnologic Tomis a Constanţa (Romania) i LEPL Rustavi N21 de Rustavi (Geòrgia) han treballat conjuntament per afrontar quatre reptes de disseny en 3D. En el nostre cas han participat els alumnes de 3rA i 3rB, i tots s’han implicat en aquest projecte.
Els reptes proposats eren la creació d’un tren de fusta, una figura a partir d’una única forma geomètrica, un clauer i una xapa per a jaqueta. Mitjançant l’ús de l’eina Tinkercad, els estudiants han mostrat les seves habilitats en el disseny i han compartit els seus treballs entre els diferents centres participants.
First challenge, the wood train, dissenyat per Blanca Bort.
Second challenge, Single Shape Design, dissenyat per Lele Zhou
Third challenge, Key ring, by Valeria Gilabert
Fourth challenge, Custom button, dissenyat per Nicol Arévalo
El resultat final d’aquesta col·laboració ha sigut l’elaboració d’un disseny d’un institut. L’alumnat turc va dissenyar l’edifici i ho va enviar a l’IES El Prat, que va afegir el jardí, els arbres i les flors. Aquesta versió millorada es va enviar als estudiants romanesos, els quals van afegir alumnes recorrent el jardí. Finalment, el treball va ser enviat als estudiants georgians, que van incorporar una font. D’aquesta manera, s’ha creat un producte final generat de forma col·laborativa que reflecteix la creativitat i el talent dels estudiants participants.
La part més divertida d’aquests projectes són sempre les trobades online entre els instituts. Els alumnes han participat voluntàriament, i han mostrat un bon nivell d’anglès i entusiasme en el projecte. Volem agrair la seva participació a Alex Roca, Luismi Candel, Mihai Toma i Hugo Marco.
La setmana del 29 de març al 5 d’abril, els 17 alumnes hostes de 4t ESO de l’IES El Prat van viatjar fins a Kalymnos per tornar la visita als seus amics grecs.
Allà, els estudiants van viure una immersió total en la cultura grega, allotjant-se amb les famílies dels seus amics i participant en les activitats programades. Van aprendre més sobre la cultura grega, van visitar diferents llocs emblemàtics de l’illa, com ara museus i fàbriques de sabó artesanal, i van compartir moments únics amb els seus amics grecs.
En definitiva, la visita dels estudiants grecs i la posterior visita dels estudiants de l’IES El Prat a Kalymnos van ser un èxit rotund, ja que van permetre als joves establir llaços d’amistat per sempre. Aquest tipus d’experiències són molt importants per fomentar la interculturalitat i el respecte cap a altres cultures i tradicions, i esperem que en el futur es pugui seguir realitzant intercanvis com aquestos.
12005532
Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites
Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.