Erasmus+ 2022-23

Durant el curs 22/23, dins el projecte Erasmus +, es duran a terme mobilitats de curta durada per estudiants i professorat.

Un grup de 15 estudiants de 3r ESO, participen en aquest intercanvi amb alumnes de l'Escola Montessori Mondial a Lund, Suècia.
Un grup de 17 estudiants de 4t ESO, amb el Nikiforeion 1st Senior High school, de l'illa de Kalymnos, Grècia.

Les dates de les visites són:

14-20 desembre 2022, visita a Lund.
22-27 gener 2023, ens visita el grup de Kalymnos.
29 de març al 5 d'abril 2023, vista a Kalymnos.
1-5 maig 2023, ens visita el grup de Lund.

Què són aquestes mobilitats?

En aquest curs 2022/23 proposem per primera vegada fer intercanvis lingüístics-culturals amb altres instituts de diferents països europeus, amb els alumnes de 3r i 4t ESO del centre.
Un intercanvi d'aquesta tipologia és una oportunitat única pels nostres estudiants. Aprenen a conviure amb una cultura diferent alhora que són ambaixadors de la pròpia. Aquest tipus de viatge els posa en situació de practicar la llengua anglesa que els alumnes han après en l'àmbit formal a l'aula, i que a hores d'ara ja estan en coneixement de les competències comunicatives i lingüístiques adients per a posar-la en un context de pràctica real.
Què suposa l'intercanvi? Suposa viatjar al país escollit i estar amb la família d'acollida, amb un/a estudiant de la mateixa edat que els nostres alumnes, durant una setmana. També implica acollir a casa un/a estudiant durant una setmana i facilitar-li tots els àpats. Cal tenir en compte que les famílies poden ser de molt diversa tipologia i això implica estar disposat a acceptar qualsevol diferència religiosa, cultural, etc.
Es tracta d'un programa pensat perquè les alumnes puguin posar en pràctica la llengua anglesa en situacions quotidianes i reals en un país on l'anglès també es treballa com a segona llengua estrangera. Això facilitarà la interacció del nostre alumnat en una realitat social i cultural diferent de la nostra.
No ho plantegem com un viatge merament cultural, sinó com una experiència acadèmica en què els alumnes puguin posar en pràctica tot allò que estan aprenent i, alhora, una experiència personal que els pugui ajudar a entendre i respectar realitats diferents, i a conviure amb altres famílies i joves de la seva edat.