Projecte eTwinning “Tinkercad: disseny 3D en col·laboració”

L’IES El Prat ha destacat en l’àmbit de la col·laboració internacional no només amb els projectes Erasmus, sinó a través dels projectes eTwinning coordinats per la cap de departament de Tecnologia, Akane Sánchez de Mora. Amb la participació de diversos centres educatius de Turquia, Romania i Geòrgia, s’ha fomentat la creativitat dels alumnes, el treball col·laboratiu entre alumnes de diferents països i han aprofundit en el disseny 3D utilitzant l’eina Tinkercad.

El projecte eTwinning “Tinkercad: disseny 3D en col·laboració” ha obtingut uns resultats excel·lents. En aquesta iniciativa, els estudiants dels centres educatius de l’IES El Prat de Torreblanca (Castelló), Kızılca Ortaokulu a Gümüşhacıköy (Turquia), Liceul Tehnologic Tomis a Constanţa (Romania) i LEPL Rustavi N21 de Rustavi (Geòrgia) han treballat conjuntament per afrontar quatre reptes de disseny en 3D. En el nostre cas han participat els alumnes de 3rA i 3rB, i tots s’han implicat en aquest projecte.

Els reptes proposats eren la creació d’un tren de fusta, una figura a partir d’una única forma geomètrica, un clauer i una xapa per a jaqueta. Mitjançant l’ús de l’eina Tinkercad, els estudiants han mostrat les seves habilitats en el disseny i han compartit els seus treballs entre els diferents centres participants.

First challenge, the wood train, dissenyat per  Blanca Bort.

Second challenge, Single Shape Design, dissenyat per Lele Zhou

Third challenge, Key ring, by Valeria Gilabert

Fourth challenge, Custom button, dissenyat per Nicol Arévalo

El resultat final d’aquesta col·laboració ha sigut l’elaboració d’un disseny d’un institut. L’alumnat turc va dissenyar l’edifici i ho va enviar a l’IES El Prat, que va afegir el jardí, els arbres i les flors. Aquesta versió millorada es va enviar als estudiants romanesos, els quals van afegir alumnes recorrent el jardí. Finalment, el treball va ser enviat als estudiants georgians, que van incorporar una font. D’aquesta manera, s’ha creat un producte final generat de forma col·laborativa que reflecteix la creativitat i el talent dels estudiants participants.

La part més divertida d’aquests projectes són sempre les trobades online entre els instituts. Els alumnes han participat voluntàriament, i han mostrat un bon nivell d’anglès i entusiasme en el projecte. Volem agrair la seva participació a Alex Roca, Luismi Candel, Mihai Toma i Hugo Marco.