Qui som?

LL’IES Càrcer és un centre públic d’Educació Secundària. Està situat a la localitat de Càrcer, al límit amb el poble d’Alcàntera de Xúquer. Envoltat de tarongers que van canviant segons l’estació de l’any, i a la vora del riu Xúquer.

La Vall està habitada per unes deu mil persones que viuen en huit poblets: Cotes, Sellent, Sumacàrcer, Beneixida, Gavarda, Antella, Alcàntera de Xúquer i Càrcer, i a aquest centre assisteixen a classe totes les xiquetes i xiquets d’aquests municipis.

Si són de Càrcer o Alcàntera vénen a peu, i els dels altres pobles en dos línies d’autobusos que fan diferents rutes per la vall segons els horaris i els nivells. Sempre acompanyats d’una persona a l’autobús,  a banda dels experimentats conductors. Aquest centre té com a finalitat apropar l’ensenyament secundari als habitants d’aquesta zona agrícola de la Ribera Alta que no disposa de mitjans de transport públics que la comuniquen amb les grans ciutats del voltant. Per això l’IES Càrcer té un caire especial i familiar des que va obrir les seues portes en octubre de 2000.

Actualment compta amb un claustre de 52 professores i professors que imparteixen classe a 330 alumnes.

Els estudis que poden cursar en aquesta institució són ESO, Batxillerat humanístic, científic i social i un programa de Formació Professional Bàsica d’instal·lació i manteniment de sistemes informàtics, sempre en règim diürn i horari intensiu. A banda de tots els docents també hi ha personal no docent com les dues administratives, el personal de la cafeteria i els dos conserges que amb els seus serveis faciliten la vida de tota la comunitat educativa.

Dintre d’aquesta Comunitat Educativa també són importants altres òrgans com el Consell Escolar que aglutina representants de tots els estaments educatius. No cal oblidar tampoc l’AMPA, associació de Mares i Pares que porta la veu de les famílies.

L’IES es troba en un modern edifici que consta de 3 plantes i que està completament adaptat amb rampes, ascensors i serveis per a persones amb mobilitat reduïda, a més a més està climatitzat per calefacció central de radiadors.

Cada grup d’alumnes disposa d’una aula equipada amb connexió a internet i canó i taquilles per deixar els afers personals. Existeixen aules específiques amb l’equipament necessari en cada cas: Laboratori de física i química, Laboratori de Biologia, Tallers de Tecnologia, Aules de música, aules d’informàtica, aula d’exàmens i polivalents, gimnàs cobert, vestidors i dutxes per a l’alumnat, biblioteca i Saló d’Actes, així com un hortet. 20 hectàrees de pati, zones de pícnic, biblioteca o cafeteria són els espais que poden triar els alumnes a les hores de l’esbarjo.

L’IES Càrcer és un centre acollidor i de dimensions reduïdes, cosa que permet un seguiment molt personalitzat de cada alumne per part dels tutors i del departament d’orientació que té una diversitat de propostes per atendre les necessitats individuals de cada alumne i que van des de les sessions amb l’orientadora, grups reduïts amb les PT per reforçar les instrumentals o tallers instrumentals de llengües i matemàtiques a les hores d’optatives.

Aquest departament comença a treballar amb els alumnes quan estan a Primària coordinant el Pla de Transició entre els Col·legis i l’institut. L’objectiu és afavorir l’intercanvi d’informació i facilitar un primer contacte d’alumnat i famílies amb el centre.

L’educació secundària marca una fita important a la vida de l’alumnat, i per això els habitants d’aquesta vall sempre recordaran el seu pas per les aules de l’IES Càrcer.