Durant el nostre segon dia, hem assistit a varies sessions de diferents nivells educatius.
La primera sessió ha sigut del grau 2, la qual cosa equivaldria a un 3r de primària. L’alumnat ens ha donat la benvinguda i ha buscat amb Google view, en la pantalla digital interactiva, d’on veníem. A continuació, han tingut una sessió en la qual han visitat un museu de manera virtual, després d’haver parlat i comentat què era un museu i què podíem trobar en ell.
Durant la segona sessió hem assistit a un taller de prevenció del consum de drogues per a tres alumnes de grau 8 impartida per l’orientador de primària. Ha introduït el tema mitjançant la visualització del curt “Nuggets”. La finalitat era instruir a l’alumnat i fer-lo coneixedor del perill que suposa el seu consum.
A les 11.15 hem estat a l’aula de pedagogia terapèutica. El docent estava amb 4 alumnes de grau 1 (7 anys) treballant la motricitat fina de mans, dits i canell amb diferents activitats.
Posteriorment, hem assistit a una sessió de física de 8é grau (3r de l’ESO). Han treballat el tema dels camps electroestàtics amb suport visual de diferents ferramentes que tenien a l’aula i webs educatives com, per exemple, https://phet.colorado.edu/. L’exposició mitjançant diferents mitjans visuals facilitava la comprensió a l’alumnat amb necessitats educatives especials. L’alumnat realitzava una fitxa al mateix temps que es feia la correcció en la pantalla digital interactiva.
Finalment, en el grup de grau 0, la qual cosa equivaldria a un 1r de primària, hem observat com treballaven conceptes matemàtics a través de diferents jocs manipulatius, realitzant descansos actius per a captar i mantindre l’atenció de l’alumnat.
Ens ha cridat l’atenció que en moltes de les sessions hi havia una persona de l’equip directiu observant la realització d’estes, sent una pràctica habitual en el centre per a comprovar l’eficàcia de les metodologies aplicades. Així mateix, en els grups amb alumnat amb necessitats educatives especials, sol estar present una persona de suport.