Sense adonar-nos, esta gran experiència està arribant a la seua fi.
En el penúltim dia de visita en Mroków hem començat observant una sessió de ciències de l’alumnat de grau 2. A l’aula hi havia una docent de suport de manera permanent. Era una sessió en la qual l’alumnat descobria diferents dades sobre la sal, atés que hi ha mines d’este mineral a Polònia. Per a començar, han visualitzat un mapa del país en la pantalla digital i manipulat diferents tipus de sal. Seguidament, han realitzat una visita virtual a un museu d’una mina polonesa de sal i posteriorment han fet una activitat en xicotet grup i han finalitzat amb un experiment per a veure el procés de dissolució i cristal·lització de la sal.
Després hem assistit a una classe de ciències de grau 4 (10/11 anys) amb Aneta. De nou ens trobem amb una docent de suport a l’aula. Ha sigut una sessió sobre els organismes, en la qual s’ha recolzat de ferramentes com a peces de Lego, càmera de documents i diferents elements digitals com a àudios, vídeos, Genially per a la presentació, o la web de www.wordwall.net per a les activitats interactives posteriors. Per a finalitzar, l’alumnat s’ha fet preguntes entre si com una manera de reflexionar sobre el seu aprenentatge.
A continuació, ens han dividit en dos grups. Unes hem anat a una sessió d’anglés i altres a una pràctica d’una obra de teatre que estan preparant per al festival de Nadal en l’assignatura de polonés.
Per a finalitzar el dia, presenciem una sessió de música per a l’alumnat de grau 0 (6 anys). La docent ha preparat activitats que fomenten l’escolta activa per part de l’alumnat alternant moviment i relaxació a través de la música.
Al final, ens han sorprés amb una cançó espanyola.