La future Classroom i els projectes STEM al Rhizo Lyceum Olv Vlaanderen

Segon dia al Rhizo Lyceum Olv Vlaanderen.

Avui només arribar a l’institut hem pogut comprovar com és la Future Classroom amb alumnes.

Hi havia una classe d’alumnes de 13 anys que feien un treball en el que havien de crear un partit polític, un logotip, un programa electoral i unes candidatures amb tota mena de propostes.

L’alumnat s’organitzava en grups i intercanviaven les seues iniciatives des del seu ordinador personal en una pantalla compartida. L’ambient era relaxat i l’alumnat treballava de forma autònoma mentre el professor passava pels grups per resoldre dubtes.

Més tard Joos, el coordinador de l’STEM (Sciencie, Technology, Mathematics), ens ha fet una interessant workshop en la que ens ha explicat tres metodologies d’aprenentatge innovadores:

• Retriable Practice , un mètode que reflexiona sobre l’activació de la memòria a partir dels coneixements previs de l’alumnat, en el que s’evita la repetició de continguts i procediments per substituir-los per la indagació activa de l’alumnat.
  • Agile Learning , un mètode basat en la flexibilitat en el que l’alumnat té la iniciativa sobre què estudiar amb la guia i suport del professorat ( www.agilecenters.org; www.origamiforchage.org ).
  • Tako-Project ( www.khanacademy.org ), basat en l’estudi de la naturalesa de la Intel·ligència Artificial i la reflexió sobre el nou paper dels docents en un futur immediat en el que aquesta nova eina serà imprescindible i permetrà mantenir una relació personal amb l’alumnat per resoldre els seus dubtes i problemes.

Aquesta sessió de workshop ens ha fet reflexionar sobre les metodologies que utilitzem en classe i ens ha aportat un munt d’idees pel futur.