Classes d’Història i Computing Skills

Avui hem començat el dia assistint a la classe d’Història de l’Art per a alumnes de 17 anys.

A partir de L’home vitrubià de Leonardo da Vinci el professor i l’alumnat han reflexionat sobre els conceptes d’ordre, proporció, harmonia i perfecció del Renaixement, acabant amb els ordres clàssics. L’alumnat va seguint l’explicació mentre completa les análisis de textos i imatges del seu llibre de text.

Després hem fet una interessant visita a l’Escola Sint Paulus, on ens han explicat el seu projecte educatiu i com treballen amb ordinadors portàtils, tauletes i pantalles digitals. Però el que més ens ha impressionat és el seu pati, dissenyat de forma exclusiva per les necessitats de l’alumnat, amb camps d’esport, diferents espais lúdics, hort, hotel d’insectes, nius, zona d’apicultura i galliner… una maravilla en la que l’alumnat gaudeix sense reserves.

Per acabar hem assistit a dues classes.

La primera ha sigut la d’Història Contemporània per alumnat de 15 anys. Tractaven la revolució dels transports i l’electricitat a la Segona Revolució Industrial. Ens ha cridat l’atenció que el temari no s’organitza de forma cronològica sinó per temàtiques (economia, societat, conflictes, etc.), amb un protagonisme intens dels continguts de l’actualitat.

En segon lloc, hem anat a la classe de Computational Skills, on el professor ha reflexionat sobre la naturalesa de la Intel·ligència Artificial i els seus perills per l’alumnat si no ho utilitza amb correcció, ja que no deu substituir la reflexió pels estudiants. La classe ha acabat amb un problema pràctic en el que hem analitzat com la Intel·ligència Artificial resol una funció matemàtica.

Com podeu veure, un dia molt intens i profitós!