Arts plàstiques

Vivim immersos en un món envoltat de imatges. El llenguatge visual i audiovisual té una gran rellevància social i mai abans no s'havia mostrat tan necessària una educació completa que contribueixi a l'alfabetització visual.

Les arts plàstiques s'imparteixen en diferents assignatures al llarg de l'ensenyament secundari, tant obligatori com no obligatori. Aquesta formació proporcionarà a l'alumnat els recursos i les eines necessaris per identificar els codis propis del llenguatge i, així, poder detectar estereotips, prejudicis i convencionalismes.

L'assignatura d'EDUCACIÓ PLÀSTICA, VISUAL I AUDIOVISUAL és obligatòria a 2n i 3r ESO amb 2 hores setmanals. Engloba els sabers de llenguatges diferents que proporcionen a l'alumne l'oportunitat d'expressar idees, emocions i sentiments a través de creacions artístiques i tècniques.

EXPRESSIÓ ARTÍSTICA és una optativa a 4t ESO. Suposa la continuïtat de l'assignatura EPVA, amb la intenció d'aprofundir i oferir a l'alumnat tècniques, materials i procediments que permetin enriquir la seva experiència de creació.

A Batxillerat els coneixements es divideixen en assignatures com DIBUIX TÈCNIC I i II, DIBUIX ARTÍSTIC I i TÈCNIQUES D'EXPRESSIÓ GRÀFICA.

El DIBUIX TÈCNIC és un mitjà d'expressió primordial en el desenvolupament de processos de recerca científica, projectes tecnològics i creació d'un producte industrial o artístic. Potencia la visió espacial de lalumnat mitjançant la representació tridimensional sobre el pla i la resolució de problemes gràfics. La matèria, de 4 hores setmanals a 1rBAT i 4 hores a 2nBAT, és una optativa de la modalitat de BATXILLERAT CIENTÍFIC-TECNOLÒGIC i de BATXILLERAT ARTÍSTIC.

DIBUIX ARTÍSTIC I, és una optativa de 4 hores a 1ºBAT i TÈCNIQUES D'EXPRESSIÓ GRÀFICA és una optativa de 4 hores a 2ºBAT. Es poden cursar des de qualsevol modalitat de batxillerat, encara que són assignatures pròpies de BATXILLERAT ARTÍSTIC. El dibuix, com a llenguatge gràfic universal, ha estat utilitzat per l'ésser humà per transmetre idees, emocions, projectes, costums i cultura. També és el primer enllaç entre la idea i la seva representació gràfica, que origina les creacions artístiques, i que és imprescindible per al desenvolupament de totes les altres arts. Un dels objectius principals d'aquesta matèria és l'adquisició de destreses i tècniques necessàries per aplicar-los en diferents projectes i àmbits. D'altra banda, el coneixement de les tècniques gràfic plàstiques tradicionals als camps del dibuix, la pintura i el gravat, així com en altres tècniques mixtes i alternatives més recents, afavoreix que l'alumnat a l'hora d'expressar i plasmar les idees pròpies tingui una formació que el capaciti per seleccionar i utilitzar els materials, els procediments i les solucions tècniques més adequades als objectius.

NOTÍCIES I NOVETATS