Música

Des del Departament de Música de l´IES Benimàmet treballem perquè la música sigui un nexe d´unió, integració i inclusió de tots els alumnes del centre. Per això, organitzem CONCERTS PÚBLICS amb la participació de tots els alumnes de l'IES que reben ensenyament de música.

Cada grup prepara al llarg del curs diverses obres musicals que s'interpreten a la finalització del curs escolar amb la presència de tot l'alumnat en un concert
públic. Tot això, tocant instruments musicals com: bateria acústica i/o elèctrica, teclats i pianos, xilòfons, metal·lòfons, lires, guitarra acústica i/o elèctrica, violí, veu, etc.

Mitjançant el treball que realitza el nostre alumnat en la preparació dels concerts desenvolupem les capacitats següents:

1. Poder de comunicació, gaudi, emoció i integració. El poder de la música ha fet que la gent jove hagi utilitzat la música com un nexe d'unió entre la comunitat on es vol sentir representat.
  2. Canvi en la motivació: l'escolta i la interpretació de música alegre és capaç de canviar el nostre estat d'ànim influint en l'actitud envers els estudis.
  3. Desenvolupament de la memòria: el fet d'haver de realitzar activitats públiques implica un alt autocontrol i un alt nivell de memorització sobre allò que es realitzarà. Igualment estimula la relació i comunicació amb els seus iguals,
    millora la capacitat d'aprenentatge matemàtic, millora la coordinació i sobretot el fa sentir més feliços.
  4. Millora en l'aprenentatge d'idiomes: un alumne amb l'oïda educada és capaç d'escoltar i reproduir amb més facilitat les tonalitats i les diccions especials d'altres llengües
  5. La música condueix a l'excel·lència.
    a. Els alumnes que estudien música i arts estan acostumats que les seves interpretacions, composicions o obres han de ser d'un alt grau de perfecció (perquè la posada en escena que suposen els concerts o les exposicions i perquè la música gravada ens ha conduït a un model en que no existeixen els errors). Aquest model s'acaba aplicant a la vida personal ia la resta d'estudis que el músic fa.
    b. Es desperta una sensibilitat especial. El treball en equip i l'escolta activa desenvolupa persones més tolerants i respectuoses.
    c. Es desenvolupa una capacitat de concentració superior.
    d. S'aguditza la capacitat d'escolta i d'atenció en situacions de soroll i/o estrès per diversos motius.
    e. Desenvolupa la constància a la feina: L'aprenentatge de la
    música és com una marató, requereix un esforç continuat durant un període de temps força elevat. Això consolida en l'alumnat el sentit que els resultats immediats són de poc valor i consolida la feina, la constància i la responsabilitat en el deure de la feina ben feta.

NOTÍCIES I NOVETATS