Uso de la TIC en el aprendizaje de los alumnos

Cada vegada és més habitual veure alumnes fent ús de les noves tecnologies com a eines de suport en les activitats d’aprenentatge. Ja fa temps que els ordinadors i projectors són recursos emprats pel professorat en la seua docència i treball, però els nous dispositius mòbils com ara els ordenadors portàtils, les tabletes i els telèfons mòbils han afegit altres utilitats i recursos i són eines molt útils per a l’aprenentatge dels alumnes.

Al nostre IES s’usen en diverses matèries i de diverses formes: per a calcular, com a diccionari, per a buscar informació, per consultar mapes, etc.  Sense oblidar les àrees pròpies de les tecnologies i la informàtica, on a més d’usar-los aprenen també a programar-los.

Així els alumnes veuen que Internet i els mòbils són alguna cosa més enllà del WhatsApp i Facebook. Aprendre a fer un bon ús d’aquestes ferramentes és part de l’educació que volem transmetre’ls.