CONCURS DE FOTOGRAFIA DE MEDI AMBIENT “CUIDEM ELS ESPAIS NATURALS”

Des de la comissió de medi ambient de l’IES Pere-Enric Barreda i Edo, en la seua aposta pel coneixement, divulgació i defensa del medi natural, organitza el I Concurs fotogràfic de naturalesa i medi ambient. Per a això, busquem imatges que mostren la biodiversitat, sempre sota la premissa del respecte a l’entorn i la no interferència en el comportament dels éssers vius. Un altre objectiu és exercir mitjançant les fotografies la denúncia social davant l’impacte humà sobre el medi ambient, ja siga en els hàbitats naturals o en l’entorn més pròxim.

TEMÀTICA I CATEGORIES

Categoria A: Fotografia de la Naturalesa.

Entren en este apartat imatges de flora, fauna, fongs i qualsevol altre element relacionat amb els éssers vius en el seu mitjà, així com fotografies de caràcter paisatgístic.

Categoria B: Denúncia Ambiental.

Fotografies que mostren de manera clara i inequívoca qualsevol element o activitat d’origen humà que afecte negativament sobre algun procés natural (flora, fauna, aigua, atmosfera, sòls, impacte paisatgístic, etc.). Es valorarà molt especialment l’originalitat, el missatge i que l’obra plantege elements de reflexió que ajuden a despertar la consciència ambiental.

Aquestes categories se subdivideixen al seu torn en dos nivells o apartats:

Categoria local: per a les fotografies que tinguen com a àmbit d’acció l’Alt Maestrat.

Categoria global: per a les fotografies que tinguen com a àmbit d’acció qualsevol lloc del planeta, excloent l’Alt Maestrat.

PREMIS

15 € en material escolar per a cada categoria.

FORMAT DE PRESENTACIÓ I NORMES GENERALS

– Pot participar tot l’alumnat de l’IES i l’alumnat del CEIP Alcalde Fabregat a partir de 3r de primària.

– Les imatges aportades pels participants hauran de ser pròpies i inèdites, i ajustar-se als requisits tècnics següents:

– Formats acceptats: JPEG, JPG i PNG.

– Qualitat de la fotografia: la màxima possible.

– Totes les fotografies hauran de anar acompanyades d’un títol i de l’autor/a d’aquestes.

– Els/les autors/es podran presentar un màxim de dues obres per categoria, que podran ser enviades als següents correus electrònics:

• Si participen des del CEIP Alcalde Fabregat: 12000431@edu.gva.es amb assumpte “CONCURS DE FOTOGRAFIA DE MEDI AMBIENT”.
  • Si participen des de l’IES Pere-Enric Barreda i Edo: m.garciaibanez@edu.gva.es amb assumpte “CONCURS DE FOTOGRAFIA DE MEDI AMBIENT”.

– Es podran enviar fins al 30 d’abril 19 de maig del 2024.

– Els guanyadors es decidiran després d’una votació secreta entre el professorat i l’alumnat.