FP – MATRÍCULA ONLINE

Les taxes administratives es generaran en la secretaria l’institut. Poden passar a recollir-les de manera presencial o sol·licitar que se’ls envie per correu.

INSTRUCCIONS_MATRICULA_VAL_24_25

CALENDARI D’ENTRADA DIA 13/9/2024

1rESO / AULA UECO ____________________ 10:00 h

3rESO / 1r BATXILLER ___________________ 10:30 h

2nESO / 4tESO / 2n BATXILLER _________ 11:00 h

CFGB / CFGM / CFGS ___________________ 12:00 h

Els alumnes de l’ESO, el dia de la presentació, deuran portar una motxilla o bossa per a poder emportar els llibres de la Xarxa de Llibres que els seran repartits aqueix mateix matí.

El servei d’autobús funcionarà en horari de 10 a 12. Per tant hauran d’estar en la parada amb la deguda antelació (es recomana que aquest primer dia arriben amb la suficient antelació).

Ajudes individuals per al servici de transport escolar per al curs 2024-2025

S’ha publicat hui en el DOGV la Resolució per la qual es regula l’organització i funcionament del servei de transport escolar col·lectiu en centres educatius no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana, per al curs 2024- 2025.

El període ordinari de presentació de sol·licituds serà des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució fins a la finalització del període de formalització de la matrícula si continua en el mateix centre, o durant el període de formalització de la matrícula en cas que canvie de centre educatiu.

Accedeix a tots els detalls i consulta el text íntegre de la Resolució en el document que pots trobar a continuació:

2024_6293

Llistat llibres curs 24/25

Més informació a: LListat llibres 24/25

Regulació de l’ús de dispositius mòbils en centres educatius

Estimades famílies,

La present circular és per a informar-los de la publicació al DOGV de la Resolució de 17 d’abril de 2024 que regula l’ús de dispositius mòbils en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana.

En esta Resolució s’indica que l’ús de dispositius mòbils només estarà permés amb dues excep-cions: en el cas d’activitats que requerisquen l’ús didàctic de dispositius mòbils, les quals hauran de preveure’s en el Projecte Educatiu de Centre i en la Programació d’Aula o per raons individuals de salut degudament justificades i autoritzades per la Direcció del centre. La qual cosa vol dir que a partir de dilluns 6 de maig, no está permesa la utilització del mòbil en cap zona del centre (aules, corredors, patis…). En l’apartat 2 afig que “Mantindre operatius estos dispositius s’entendrà com a ús”, és a dir què els mòbils, si els porten, han d’estar apagats.

També diu que “davant l’incompliment de les condicions d’ús, cada centre establirà, dins de les seues normes d’organització i funcionament, el procediment de retirada, custòdia temporal i devo-lució dels dispositius.” En les nostres normes de convivència ja tenim establides les diferents ac-tuacions en cas d’un ús inadequat: la primera vegada se li retirarà el mòbil fins al final del matí, la segona vegada hauran de venir els pares a per ell i a la tercera vegada se li obrirà un expedient disciplinari.

Els preguem que ens ajuden en aquesta tasca per tal de reduir la dependència, el ciberassetjament i millorar el rendiment acadèmic dels seus fills i filles.

Calendari matrícula curs 24/25

CALENDARI-MATRICULA-CURS-24-25-1

Beques MEC Alumnat NEAE

Estimades famílies:

Com moltes ja sabreu, està oberta la sol·licitud per a la tramitació de les BEQUES MEC per a alumnat amb NEAE. Aquestes beques se sol·liciten per a alumnat que rep EXTRAESCOLARMENTE a més d’en el centre educatiu una reeducació pedagògica o del llenguatge (és a dir, assisteixen a gabinets externs o teràpies NO SUBVENCIONADES O PÚBLIQUES). En cas d’assistir a centres d’atenció primerenca subvencionats l’ajuda no es pot sol·licitar (es considera duplicitat d’ajudes).

El termini és FINS AL 13 DE SETEMBRE, però al juliol també estem així que anar avançant-ho el que podeu.

D’altra banda, des del curs passat va eixir nou la petició de SUBSIDI (400Euros) per a alumnat que complisca els requisits diagnòstics i tinga la documentació sol·licitada per a acreditar-los. Aquest SUBSIDI es pot sol·licitar sense que s’assistisca a Gabinet extern (per tant només es rebria aquest import). Els que van a més a intervenció externa sumarien subsidi (400 I + intervenció pedagògica/llenguatge, sempre que NO superen els llindars de renda requerits). COM A NOVETAT enguany, NO APAREIX A CASELLA DE SUBSIDI PER A MARCAR (se suposa que ja va implícita aquesta ajuda).

Els requisits per a demanar-les són:

Presentar necessitats específiques de suport educatiu derivades de:

ALTES CAPACITATS
DISCAPACITAT IGUAL O SUPERIOR AL 25% 
TDAH AMB DISCAPACITAT IGUAL O SUPERIOR AL 25%
TDAH ASSOCIAT A TRASTORN GREU DE CONDUCTA O TRASTORN GREU DE LA COMUNICACIÓ
TEA (TRASTORN D'ESPECTRE AUTISTA)
TRASTORN GREU DE CONDUCTA
TRATORNO GREU DE LA COMUNICACIÓ I DEL LLENGUATGE

S’han de tindre aquests DOCUMENTS JUSTIFICATIUS (sense això NO podem sol·licitar-los):

Certificat de discapacitat
Certificat metge per serveis públics  on s'especifiquen algun dels diagnòstics anteriors tal com estan descrits (per exemple, un TDAH sense cap especificitat més NO entraria en convocatòria). 

ENLLAÇ A LA PETICIÓ: https://www.educacionfpydeportes.gob.es/servicios-al-ciudadano/catalogo/general/05/050140/ficha/050140-2024.html

Bon dia:

L’IES L´Allusser ha sigut triat com a centre dins del projecte “Centre Digital Col.laboratiu” (#CDC) de la Conselleria d’Educació, complint la llei de protecció de dades RGPD.

Aquest projecte consisteix en la creació d’un compte de correu electrònic corporatiu per a l’alumnat amb el format @alu.edu.gva.es, anomenat Identitat Digital, el qual ens permetrà:

• Millorar la comunicació per e-mail amb tota la comunitat educativa.

• Utilitzar les eines MSOffice365 per a crear documentació, videoconferències i col·laboració entre els membres de la comunitat educativa.

• Millorar la capacitat de magatzematge:1TB al OneDrive i 50GB al correu electrònic.

• Integritat amb altres plataformes de Conselleria com Aules, PortalEdu, Lliurex, etc.

L’alumnat del centre ja té activada aquesta Identitat Digital, per a accedir als credencials hem de seguir els següents passos:

1r – Accedir a WebFamilia.

2n – Prémer sobre el nom de l’alumne/a.

3r – Consultar la Identitat Digital (correu electrònic i contrasenya).

Per a activar la Identitat Digital cal accedir a la web https://www.office.com i iniciar sessió amb les credencials @alu.edu.gva.es

Per a implantar aquest projecte en el centre, demanem la col·laboració de les famílies, i en cas que tinguen dubtes els tutors els podran ajudar com sempre.

Una salutació.