Història

El col·legi Públic Francisco Giner de los Ríos naix com a conseqüència del desglossament que pateix el Col·legi Públic Campanar a causa de la massificació d’alumnes. en baixos i pisos vells habilitats com a aules. L’edifici va quedar construït en l’estiu de 1981, iniciant-se el seu funcionament al començament del curs 1981-1982. L’activitat docent es va iniciar en la data prevista en el Calendari Escolar del curs 81/82, amb una matrícula de 637 alumnes iniciant el seu funcionament de manera conjunta amb el C.P. Campanar, a fi de coordinar la distribució d’alumnes. i material de la forma més idònia, complint els fins que la Llei d’Educació ordena. En breu els Col·legis serien independents.

Va ser necessari habilitar dos dependències del Col·legi per a aules de preescolar i, per tal motiu, es van iniciar gestions encaminades a aconseguir la construcció de 4 aules de preescolar (les altres dos estaven ubicades en una planta baixa pròxima al Col·legi). Així, es van iniciar reunions amb representants del Ministeri de Educació i Ciència, de l’Ajuntament i el Director del Centre i Professors, sorgint abundants problemes i desestimant-se finalment la seua construcció. Seguint les instruccions rebudes de la Conselleria de Cultura (Ordre de 27 de Juny de 1983), s’introdueix en el Col·legi l’ensenyament en Valencià. En 1989 en el Col·legi es va iniciar una transformació en la superfície ocupada pels patis d’esplai. Es va cedir terreny per un costat per a la construcció de l’Hospital 9 d’octubre i a canvi se li va donar al Col·legi tota la superfície de patis que hi ha en la part oest. Segons Ordre de data 17 de febrer de 1992 el Col·legi Públic Francisco Giner de los Rios va canviar la denominació de E.G.B. per Educació Primària. L’Ordre de Conselleria de Cultura i Educació de data 30 de juliol d’1996 establix en el Centre la Línia en Valencià. Se suprimeixen en el curs 96/97 els cursos de 7é i 8é implantant-se el Primer Cicle d’Educació Secundària obligatòria. Per Ordre del 30 de maig d’1997 s’autoritza la implantació del Segon Cicle d’Educació Infantil, transformant-se les unitats de Pàrvuls en unitats d’Educació Infantil i anomenant-se “Col·legi d’Educació Infantil i Primària”. Al començament del curs 99/00 se produeix el pas dels alumnes. de l’ E.S.O. al I.E.S. de Campanar, la qual cosa comporta un considerable descens d’alumnat. A partir de l’any 2000 comença una profunda transformació de l’entorn del barri, que afectarà necessàriament l’estructura del Centre per a adaptar-se a la nova situació: un gradual augment del núm. d’alumnes/a. i noves demandes de serveis. Conseqüentment, comença a reivindicar-se l’adaptació del nostre “vell Centre” a aquesta nova situació, sol·licitant-se la construcció d’un aulari per a Educació Infantil, un gimnàs i millores per a l’edifici. S’aprecia un increment progressiu d’alumnat immigrant i això comporta una educació intercultural assumida per la comunitat educativa i dirigida a tot l’alumnat del Centre. Les actuacions des de la Direcció del centre juntament amb l’AMPA continuen fins a l’any actual demanant a Ajuntament, Conselleria d’Educació i Direcció territorial d’Educació sempre la modernització i adequació de les instal·lacions a la normativa vigent, la construcció d’un edifici nou que permeta la recuperació de espais que es destinarien a biblioteques, gimnàs, aula d’anglés… i d’aquest manera adequar els espais de l’escola a les necessitat de l’alumnat.