CREACIÓ COMISSIÓ ACCESSIBILITAT COGNITIVA DEL CENTRE
Aquest curs i com a treball complementari al PIIE hem creat la Comissió d’Accessibilitat cognitiva al centre on un ampli equip d’especialistes en pedagogia terapèutica, audició i llenguatge i educadors/es mamprendrem accions destinades a millorar la comprensió del nostre entorn educatiu.
Com a part fonamental d’aquesta comissió comptem amb el PQFB de reprografia els quals participaran en el disseny i maquetació de les diferents propostes, de manera que la seua formació tinga un caire professionalitzador i estiga encaminada a formar-se en entorns d’aprenentatge el més propers a la realitat laboral possibles.
En la primera reunió, la Comissió hem creat un espai per a compartir documents i textos divulgatius sobre accessibilitat cognitiva i hem plantejat les principals línies de treball per al present curs, com són: la millora de les senyalitzacions del centre, la millora de la informació sobre els usos dels diferents entorns o la introducció de panells comunicatius als espais comunitaris.
A més a més, hem començat a delimitar les accions que durem a terme aquest primer trimestre, d’entre les quals hi trobem:
– Senyalització dels espais, aules, zones del centre amb un format multimodal, on l’alumnat que utilitza una agenda diària d’objectes puga fer la correspondència.
– Millora de la informació visual en els banys a través de les seqüències de rentat, vocabulari bàsic i sistemes d’informació per a l’usuari (bany ocupat / bany lliure).
– Introducció de senyalèctica amb els plànols i directori de cada planta adaptada en format visual.
– Senyalització visual per a alumnat amb dificultats en la visió per a facilitar l’ús de les escales (cinta fluorescent).
Compartim amb vosaltres la presentació que hem emprat en la reunió:
I ací els i les components de la Comissió d’Accessibilitat Cognitiva: