PLA DIGITAL EDUCATIU

Més informació

La transformació digital en l’àmbit educatiu s’ha convertit en una necessitat urgent per a conduir la societat cap a una nova realitat més global, inclusiva i connectada.

Per això, la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Comunitat Valenciana, seguint les línies estratègiques marcades pel Ministeri d’Educació i de Formació Professional, llança el Pla Digital Educatiu, que millorarà el desenvolupament de les competències digitals del professorat i l’alumnat (#CompDigEdu) i optimitzarà la infraestructura tecnològica dels centres educatius (#EcoDigEdu).

Pla Digital de Centre

Més informació

Fases

El PDC es durà a terme en cinc fases:

Actualment estem en la fase II o fase de diagnòstic

La fase II o de diagnòstic és clau per a poder analitzar en quina situació es troben els centres educatius en relació amb la competència digital. Per a fer-ho, s’utilitzarà la ferramenta SELFIE, un recurs gratuït dissenyat per la Comissió Europea, personalitzable i fàcil d’utilitzar, que permetrà obtindre d’una manera segura i anònima informació detallada dels punts forts i dèbils dels centres educatius en matèria de competències digitals.

Així, el primer que s’ha de fer serà una diagnosi de la situació digital del nostre centre a través del programa SELFIE amb un qüestionari adaptat als estàndards europeus. Aquests qüestionaris estan dirigits a l’equip directiu, al professorat i a l’alumnat de 5è, 6è de Primària i 1r i 2n de la ESO. Aquest qüestionari ens ajudarà a reflexionar sobre com estem utilitzant les tecnologies digitals en la pràctica docent.

El programa SELFIE està cobert per lalegislació en matèria de protecció de dades personals, confidencialitat i drets d’autor i totes les respostes són completament anònimes. No podran identificar-se personalment ni els membres dels equips directius, ni del professorat ni de l’alumnat a títol individual.

MOOC Diseña el plan digital de tu centro – GVAit3du-DGTIC