Història i entorn

L’escola d’adults Alts del Mercat es va inaugurar oficialment al setembre de 1985. Segons la llei valenciana d’educació d’adults, i donades les elevades tasses d’analfabetisme de l’època, els objectius principals dels centres d’FPA havien de ser la formació bàsica a persones que no hagueren tingut ocasió d’aprendre a llegir en el seu moment.

Alts del Mercat de Lliria
Ubicació original de la escola d’adults Alts del Mercat (Aquesta foto del Mercat Municipal és cortesia de Tripadvisor)

Poc a poc, l’escola va anar ampliant els seus objectius, tot instaurant el graduat en educació secundària, tallers de valencià, anglés, informàtica, preparació d’accés a la Universitat o a cicles formatius de grau superior, etc.

Paral·lelament, es van anar inaugurant una sèrie de tallers pensats perquè les persones pogueren desenvolupar les seues inquietuds artístiques i de temps lliure, com ara artesanies, dibuix i pintura , ceràmica, ioga i disseny i patronatge.

Per últim, l’escola ha pogut comptar amb professors voluntaris que han anat impartint tallers de la seua especialitat sense esperar res més a canvi que el gaudi d’ensenyar aquell que no sap. Això ha fet possible l’existència de tallers com el de literatura, plantes i natura, cine/fotografia, ciutadania, valencià i desdoblaments extra de matemàtiques.

En l’actualitat l’escola té una matrícula superior als mil alumnes i una àmplia participació en projectes d’innovació pedagògica.

Història del nostre centre des de 1985 fins 2018, en anglès (s’obrirà en una nova finestra / pestanya)

Escola d'Adults
Entrada Escola d’Adults