Vesprada literària amb Teresa Pascual

El dimecres 10 de maig va tindre lloc, al CPFPA Ramon Ortega de Dénia, una vesprada literària amb la poeta Teresa Pascual Soler, una de les veus més importants de la poesia actual i que ha estat guardonada amb nombrosos premis. L’activitat s’emmarca dins del projecte «Autors a les aules»,
iniciativa de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) que, amb la gestió de la Fundació FULL pel Llibre i la Lectura, treballa per la visibilització de l’ofici dels escriptors i escriptores a través de la creació d’espais de trobada i diàleg als centres educatius del territori valencià.

Al voltant de 30 alumnes de l’escola d’adults van assistir a l’activitat en què Teresa Pascual ens va deleitar amb la paraula i els seus poemes. L’acte va començar amb una presentació, en què es va donar a conéixer la proposta poètica de Teresa, així com el seu treball com a traductora i la tasca
que ha dut a terme com a dinamitzadora social i cultural. Tot seguit, la poeta va explicar als assistents quines són les motivacions que té a l’hora d’escriure i quin és el procés de creació d’un poema. També va contestar les preguntes que li plantejaren. Per a finaltzar, va haver-hi la lectura dels poemes del llibre «Tot passa baix» per part d’un grup d’alumnat i de l’autora.
La trobada va donar a l’alumnat l’oportunitat de descobrir la naturalesa transformadora de la poesia, ja que, com diu Teresa Pascual, ens permet arribar a expressar tot allò que no podem dir d’una altra manera.

Va ser una trobada màgica que va emocionar tothom.