Erasmus + 2024: Àustria

L’educació a Àustria, un pas per davant

La setmana del 28 d’abril al 3 de maig el professorat de l’FPA Beniassén ha tingut una experiència Erasmus+ molt enriquidora.

El primer dia es van reunir amb la coordinadora de docents de llengües de Linz. Gudrun (una de les professores) contava que a Àustria és molt important aprendre alemany per a poder integrar-se i, fins i tot, per a poder aconseguir treball al país; cap persona pot treballar sense saber alemany –o, com a mínim, saber defensar-se en aquesta llengua.

Al llarg de la setmana, el professorat va poder assistir a les classes d’alemany per a nouvinguts i observar com ensenyen els docents als migrants. Allà , les classes no són molt diferents a les d’Espanya, però tenen molts més recursos a l’escola. El pla d’estudis és molt semblant a l’espanyol, tanmateix, donen molta importància al coneixement de les llengües i a la certificació oficial de nivell (adaptat al MERC).

L’escola de Linz ofereix nombrosos cursos, tant de llengua com d’altres destreses: cuina, ioga, ceràmica, tèxtil... Molts dels qui ens llegiu pensareu: vaja, una escola com la nostra FPA a l’altra punta d’Europa! Sí, la veritat que la sensació que tenien els docents que han anat era com d’estar a casa però amb altres vistes i altra llengua.

A Àustria hi ha una coordinació entre totes les Volchschule, és a dir, hi ha una persona que s’encarrega de posar en contacte tots els docents entre les escoles. Els nostres docents van explicar-li a la coordinadora com posar en funcionament el projecte Erasmus+ a les escoles d’adults del país centreeuropeu.

Així mateix, van poder visitar tant la població de Linz com la capital –Viena– i conéixer de primera mà tant la cultura com la conservació del patrimoni artístic i cultural que ofereix la capital, així com també, tastar la gastronomia austríaca.