RESOLUCIÓ de 25 d’abril de 2024, del director general de Centres Docents, per la qual s’establix el calendari i es dicten instruccions respecte al procediment d’admissió de l’alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que impartixen ensenyaments d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, i en els centres d’Educació Especial, per al curs 2024-2025.
Es publiquen les vacants existents en els centres educatius per al procés d’admissió de l’alumnat d’Infantil i Primària.
CALENDARI DEL PROCÉS D’ADMISSIÓ I MATRÍCULA
· Constitució de les comissions municipals d’escolarització, de districte i sectorials, en les localitats on hi haja: fins al 6 de maig.
· Publicació de les àrees d’influència i limítrofes: fins al 15 de maig.
· Publicació inicial de les vacants existents en els centres educatius per al procés d’admissió de l’alumnat, així com de la informació pública a la qual es referix l’article 18 del Decret 48/2024: 29 de maig.
· Presentació telemàtica de sol·licituds d’admissió: des de les 9.00 h. del 30 de maig fins a les 23.59 h. del 6 de juny.
· Validació de les sol·licituds d’admissió per part del centre de primera opció: del 7 al 13 de juny.
· Baremació dels diversos apartats de la sol·licitud en les diferents opcions per part dels centres afectats: del 7 al 17 de juny.
· Comprovació i resolució de duplicitats per part de la Inspecció Educativa: del 7 al 17 de juny.
· Publicació de les vacants provisionals existents en els centres educatius per al procés d’admissió de l’alumnat, així com de la informació pública a la qual es referix l’article 18 del Decret 48/2024: 1 de juliol.
· Resultat provisional del procediment i consulta individualitzada de la puntuació obtinguda: 1 de juliol.
· Presentació telemàtica de reclamacions al resultat provisional: des de la publicació del resultat provisional fins a les 23.59 h. del 3 de juliol.
· Revisió de la baremació, per part dels centres docents, dels diversos apartats de les sol·licituds que corresponguen a la vista de les reclamacions efectuades: de l’1 al 5 de juliol.
· Publicació de les vacants definitives existents en els centres educatius per al procés d’admissió de l’alumnat, així com de la informació pública a la qual es referix l’article 18 del Decret 48/2024: 15 de juliol.
· Resultat definitiu del procediment i consulta individualitzada de la puntuació obtinguda: 15 de juliol.
· Presentació telemàtica de reclamacions al resultat definitiu: contra les llistes definitives d’alumnat admés, i d’alumnat admés en un altre centre o sense lloc escolar assignat, les persones interessades podran interposar recurs d’alçada, a través del Tràmit Z de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, davant la direcció territorial competent en matèria d’educació, que haurà de resoldre’s en el termini d’un mes. Esta resolució posarà fi a la via administrativa.
· Termini de formalització de la matrícula telemàtica per a alumnat que ha participat en el procediment d’admissió, d’acord amb les instruccions rebudes: de l’1 5 al 19 de juliol.
· Termini de formalització de la matrícula presencial, en cas de no haver-se formalitzat telemàticament, per a alumnat que ha participat en el procediment d’admissió: del 15 al 23 de juliol.
DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA
- Fitxa de matrícula.
- ANNEX III: Imprés de sol·licitud.
- ANNEX VI: Criteri de renda familiar (únicament si s’ha fet la declaració de la renda l’any anterior)
- Full d’optatives.
- Full d’autorització de tractament de dades.
DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA
- Fotocòpia de tot el llibre de família.
- Fotocòpia del DNI / NIE o passaport de tots els membres de la unitat familiar que en tinguen.
- Certificat de residència de tots els membres de la unitat familiar (es sol·licita a l’Ajuntament)
- Fotocòpia del SIP del/la alumne/a.
- 4 fotografies de l’alumne/a tamany carnet.
ALTRA DOCUMENTACIÓ
- Fotocòpia de la sentència judicial per divorci o separació dels progenitors.
- Fotocòpia del certificat de minusvalia de l’alumne/a o familiar de primer grau.
- Fotocòpia del carnet o la targeta de família nombrosa. No s’admetrà cap imprés que indique que la sol·licitud està en procés.
- Certificat o títol de família monoparental.