Requisits d’accés i normativa

Quins requisits es necessiten per a accedir a la prova de certificació?

1. Per inscriure’s en la prova de certificació dels nivells Intermedi B1, Intermedi B2, Avançat C1 i Avançat C2 serà requisit imprescindible tindre setze anys complits l’any natural en què se celebre la prova. Per tant, enguany poden inscriure’s les persones nascudes en 2008 o en anys anteriors.

2. La matriculació en la PUC no exigeix haver cursat cap ensenyament previ en les escoles oficials d’idiomes.

3. El fet d’estar matriculat o matriculada en un curs conduent a la PUC dels nivells B1, B2, C1 i C2 en una escola oficial d’idiomes no comporta la inscripció automàtica en les proves. Aquest alumnat haurà de formalitzar la inscripció exclusivament per via telemàtica i en el període que estableix aquesta resolució.

4. Per formalitzar la matrícula en la PUC en qualsevol nivell i idioma d’una escola oficial d’idiomes de la Comunitat Valenciana, l’alumnat lliure  haurà de pagar la taxa que corresponga, amb els descomptes que preveu la normativa.

5. A més, l’alumnat matriculat durant el curs 2023-2024 en alguna de les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana podrà presentar-se, en qualitat d’alumnat lliure, a la PUC en un idioma diferent d’aquell en què estiga matriculat. Aquest alumnat haurà de realitzar la matrícula en el mateix període i condicions que l’alumnat lliure (és a dir, haurà de pagar taxes de matrícula, però no d’apertura d’expedient).

6. Així mateix, l’alumnat oficial durant el curs 2023-2024 en alguna de les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana, en cursos tant conduents com no conduents a la prova de certificació, podrà presentar-se a la prova d’un nivell superior o inferior del mateix idioma en el mateix període i condicions que l’alumnat lliure (és a dir, haurà de pagar taxes de matrícula, però no d’apertura d’expedient). En cas de superar la prova, podrà matricular-se en les mateixes condicions de prioritat de l’alumnat matriculat en el nivell següent al que haja superat. En cas de no superar-la en la convocatòria ordinària ni en l’extraordinària, l’alumnat tindrà dret a matricular-se en el curs següent al que li corresponga segons la normativa vigent.

7. L’alumnat oficial matriculat durant el curs 2023-2024 en alguna de les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana en cursos complementaris d’ensenyament no formal podrà presentar-se a la prova de certificació en el mateix període i condicions que l’alumnat lliure.

8. La matriculació en la prova comportarà l’enregistrament de la prova corresponent a les activitats de llengua de producció i coproducció oral i de mediació oral.  En qualsevol cas, és la rúbrica d’avaluació dels examinadors la que preval.

9. Segons la normativa vigent, els ciutadans i les ciutadanes de qualsevol nacionalitat podran matricular-se en un idioma estranger diferent de l’oficial del país on van realitzar l’escolarització obligatòria.

10. L’alumnat que haja obtingut la qualificació global de NO APTE en la PUC i haja obtingut un percentatge de puntuació mínim d’un 50 % en cadascuna de les activitats de llengua avaluades podrà promocionar al següent curs i matricular-se al juliol com la resta de l’alumnat oficial, sense perjudici de decidir presentar-se a la convocatòria extraordinària de la PUC per optar al certificat. Aquesta promoció tindrà la consideració de prova de nivell i no produirà efectes per a l’obtenció del certificat corresponent.

11. Totes les persones candidates de les proves que no hagen superat la PUC hauran de realitzar la prova de la convocatòria extraordinària en la mateixa escola on van realitzar la prova de la convocatòria ordinària.

12. La Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme es reserva el dret a suspendre qualsevol de les convocatòries de la prova en cas d’haver-hi circumstàncies sobrevingudes.

13. Les vacants oferides per a la matrícula a la prova de certificació de l’alumnat lliure estaran limitades per la capacitat d’espais i els recursos humans de les seus de realització de la prova.

13. És necessari tindre un NIF o NIE per tal de poder realitzar la matrícula a la PUC.