Accés a l’EOI i equivalències de Títols i Nivells EOI
INFORMACIÓ MATRÍCULA (ENLLAÇ)
Equivalències amb altres organismes i institucions
Les titulacions de determinats organismes i institucions permeten accedir l’alumnat a un determinat curs de l’EOI, però no donen dret a la convalidació de cap títol de l’EOI): Enllaç amb més informació i ací també.
Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel futur Decret que pel qual s’estableixen els ensenyaments i el currículum d’idiomes de règim especial de la Comunitat Valenciana i les establides pels Reials decrets 967/1988, de 2 de setembre, sobre Ordenació dels Ensenyaments corresponents al primer nivell dels ensenyaments especialitzats d’idiomes; 944/2003, de 18 de juliol, pel qual s’estableix l’estructura dels ensenyaments d’idiomes de règim especial regulats per la Llei orgànica 10/2002, de 23 de desembre, de Qualitat de l’Educació; i 1629/2006, de 29 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments d’idiomes de règim especial regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, són les que es determinen en l’annex II del Reial decret 1041/2017, de 22 de desembre.
Novetat! Segons la nova Llei de Llibertat Educativa sobre el valencià:
L’alumnat de Batxillerat que haja superat la matèria de valencià els dos cursos de Batxillerat, dispose d’una qualificació mitjana entre els dos cursos igual o superior a 7, tindrà dret al reconeixement del nivell C1 de valencià. Així mateix, tindrà dret al reconeixement del nivell C1 de valencià l’alumnat que obtinga una qualificació igual o superior a 7 punts en la prova corresponent a la matèria de valencià en les proves o avaluacions que es realitzen a l’efecte d’admissió a la universitat.
El que s’estableix en l’article 16 d’esta llei, relatiu a la certificació de nivells de referència de valencià, produeix efectes per a tot l’alumnat que haguera finalitzat les corresponents etapes educatives a partir de l’ordenació acadèmica regulada per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, o bé amb una ordenació acadèmica posterior. En conseqüència, estos efectes són:
- En educació primària, l’alumnat que haguera finalitzat l’etapa a partir del curs escolar 2009-2010, inclusivament.
- En educació secundària obligatòria i formació bàsica de persones adultes, l’alumnat que haguera conclòs esta etapa a partir del curs escolar 2008-2009, inclusivament.
- En batxillerat, l’alumnat que haguera conclòs esta etapa a partir del curs escolar 2009-2010, inclusivament.
- En el cas de la prova d’accés a la universitat, l’alumnat que l’haguera realitzada a partir del curs escolar 2009-2010, inclusivament.