ERASMUS+

El nostre centre participa en el Consorci DIGIncluted amb altres centres valencians.

Comença la Mobilitat a Sicília. La nostra companya Carmen P. s’ha desplaçat a la Ciutat italiana de Misterbianco per conèixer la forma de treball i compartir experiències.

Día 1, 13/05/2024
Iniciem la mobilitat a Misterbianco (Sicilia) en una amable acollida a l’Instituto Comprensivo I. Gabelli. Hem començat visitant les instal·lacions, observem com és el pati, l’aulari d’educació materna (de 3 a 5 anys) i l’edifici de primària i secundària. Ens han contat com s’organitza i funciona el sistema educatiu Italià i hem gaudit de tradicions amb els xiquets i la Tarantella, ball típic sicilià.

A més a més, hem pogut vore pinzellades de com es treballa a les aules.

Per la vesprada, hem gaudit de la cultura Siciliana a Taormina.

Dia 2: 14/05/2024
Avui ens han presentat els projectes eTwinning de l’escola i com han arribat a convertir-los en linea pedagògica de centre on tots els docents participen. Així com el seu portfoli Erasmus:

Aquest els ha donat l’oportunitat de conèixer altres escoles i realitats per iniciar la seua transformació a nivell de centre.

Per últim, hem observat el taller de Robòtica i programació amb l’alumnat més major de l’escola i ens ha encisat!!!

De vesprada, hem fet visita cultural a Siracusa.

Dia 3: 15/05/2024
Continuem amb la formació i avui ens endinsem a la metodologia CLIL i la seua aplicació a l’aula.
A esta escola l’apliquen fent una sessió especifica de projecte CLIL a les àrees no lingüístiques introduint paraules de vocabulari de geografia, ciències naturals, història, música, arts….

Per últim, ens han demanat que prepararen una sessió d’espanyol per a l’alumnat i hem fet una activitat lúdica per tal de presentar-nos i apropar la ciutat de València als xiquets/es. A més a més, hem introduit paraules senzilles en castellà i per acabar hem fet karaoke d’una cançó en valencià i una altra en castellà. Ho hem passat molt bé!

Dia 4: 16/05/2024
El dia d’avui s’ha centrat en conèixer la manera d’organitzar i atendre a tot l’alumnat per tal de garantir la inclusió dins dels sistema educatiu italià. A Itàlia cada xiquet/a amb necessitats greus rep atenció directa d’un mestre durant tota la jornada. Este mestre especialitzat acompanya tot el temps a l’alumne/a dins de l’aula ordinària.

Hem pogut conèixer els espais específics per atendre a este alumnat, l’espai multisensorial i de psicomotricitat, espais al que l’alumnat assisteix una vegada a la setmana acompanyats per alguns dels seus companys/es en torns rotatoris.

Per últim, ens han donat l’oportunitat de conèixer una escola que treballa amb contacte amb la natura, el Instituto Comprensivo Giovanni XXIII en Acireale.

Recollida de l’acreditació a la Conselleria d’Educació Universitats i Ocupació amb la resta de centres que participen al Consorci.
El nostre racó Erasmus+