L’Aula Didàctica de Cultura Contemporània Didín Puig no solament té un lloc on poder realitzar-se: també compta amb l’opció d’anar als centres educatius a parlar-ne de la nostra protagonista. Així, el passat dijous 25 de maig visitàrem l’IES Sucro d’Albalat de la Ribera, on compartírem el matí amb l’alumnat de 4t d’ESO del centre per parlar-ne una mica de Didín i de tot el que va fer i significar.
El professorat, a qui hem d’agrair la tasca prèvia, es va dedicar els dies abans de la nostra visita a parlar de Didín Puig, llegir parts del llibre “Cartes a Olivier. I tu què feies per ser antifranquista?” i tractar la qüestió de la Guerra d’Espanya i la posterior repressió. Per això, en arribar a fer la xarrada i la presentació, l’alumnat ja tenia uns coneixements previs que facilitaren el debat i les explicacions.
Va ser un matí on posàrem de relleu no solament la vessant cultural de Didín: també la seua part més íntima, parlant de son pare i de com la família va haver de refer-se després del seu assassinat. Tractàrem la història i la memòria des tres perspectives: de poble, valenciana i en clau de dona. Solament així podem fer arribar la història a un públic interessat, fent-lo interpretar la història des de la seua vessant de proximitat. I és que, com diguem sempre, Didín no està als llibres de text, però tampoc els pobles (als llibres de text es remarquen fets sobrevinguts a les grans ciutats). Per això considerem que Didín és un element clau: perquè ajuda a entendre aquella història que mai ens han contat.
Gràcies per aquell matí i sobretot, pel vostre interès! Seguirem anant i parlant de Didín allà on calga per fer d’aquest un lloc millor entre iguals!