IES d’Alzira i València visiten la nostra aula didàctica

Aquest mes de gener encetem les visites regulars a l’Aula Didàctica a l’Escola de la Mar, de manera que quasi totes les setmanes fins al mes de juny comptarem amb la visita de l’alumnat de diferents punts del País Valencià. Hem començat amb la visita de l’IES Jose María Parra d’Alzira i l’IES Ferrer i Guàrdia del barri de Benimaclet, a València.

L’alumnat dels dos centres va poder conèixer amb detall l’experiència migrant mitjançant l’itinerari didàctic per l’entorn de l’Escola de la Mar i el joc “Diàspora Mediterrània”. L’interés de les activitats quedà palés pel fet que es mostraren molt interessats per alguns dels continguts i realitzaren preguntes sobre aspectes dels processos migratoris que els resultaven desconeguts.

Joc sobre les migracions

També és de ressenyar el desconeixement de l’alumnat sobre la presència de la flota civil de rescat al port de Borriana. Part dels continguts dels tallers es centren precisament en l’origen, activitats i funcionament de les organitzacions de rescat que recalen al port. En aquest moment a Borriana es troben quatre bucs de rescat de les organitzacions Open Arms, Louise Michel, SOS Humanity i Sea Punks que es preparen per dur a terme operacions de rescat en les properes setmanes o messos.

Els bucs Open Arms i Sea Punk al port de Borriana