Tux Paint

Tux Paint és un editor d’imatges de mapa de bits de codi obert (un programa per crear i processar imatges de mapa de bits destinat a nens petits). El projecte fou iniciat el 2002 per William J Kendrick que continua mantenint-lo i millorant-lo, amb l’ajuda de nombrosos voluntaris. Es publica sota llicència GPL, i és vist per molts com a alternativa de programari lliure a un producte de programari educatiu comercial similar, Kid pix. (extret de: https://ca.wikipedia.org/wiki/Tux_Paint).

By Bill Kendrick

És una de les ferramentes preferides de l’alumnat amb la que realitzen composicions molt originals per la seua senzillesa d’utilització i versatilitat. Per accedir, haureu de polsar en el menú principal, a l’apartat de gràfics i al final de menú apareix:

Menú principal: accés a Tux Paint

Com podeu veure s’obre un menú molt senzill i intuïtiu amb diferents opcions que podeu anar experimentant i provant:

En el següent enllaç teniu un tutorial senzill en castellà, realitzat pel “observatorio tecnològico del MEC”, però l’alumnat aconsegueix composicions molt interessants sense cap tipus d’ajuda per la seua facilitat d’ús.