Okular: visor de documents

Okular és un visor universal de documents desenvolupat pel KDE., és multiplataforma i és accepta diferents formats com ara PDF, PS, Tiff, CHM, DjVu, DVI, imatges XPS (png, jpg, etc.), ODT, Fiction Books, llibres de còmic, Plucker, EPub, Fax i Markdown.

A la barra lateral podrem veure el contingut, miniatures, revisions i marcadors.

Encara que pot obrir i treballar en diferents formats, el PDF és el més habitual i sobre aquest resulta una eina molt interessant ja que, per exemple, permet seleccionar copiar fàcilment una part del text seleccionat al porta-retalls, seleccionar una àrea i desar-la com a imatge o fins i tot, seleccionar una taula.

Okular. Eines de selecció

Okular. Eines de revisió i anotacions

No obstant, una de les característiques més interessants és que admet anotacions. Així, amb les eines de revisió podem treballar amb notes en línia, notes emergents, dibuix de línies, a mà alçada, segell o subratlladors entre d’altres, convertint aquesta aplicació en un editor de PDF senzill però potent que ens permet enriquir els nostres documents de treball.

1. Nota emergent
  2. Nota inclosa