EQUIPAMENT TIC

El material que correspon enviar com a dotació al centre, així com la renovació del mateix tal com vaja quedant obsolet, es distribueix d’ofici seguint les directrius marcades per la Secretaria Autonòmica d’Educació, Universitats i Ocupació, per la qual cosano és necessari sol·licitar-ho des del centre. Les renovacions es realitzen en funció dels equips disponibles, de la prioritat marcada i de l’any de l’equipament a renovar.

L’equipament TIC relatiu a Educació Especial es tramita en OVICE : Sol·licitud de productes de suport per a l’alumnat amb necessitats educatives especials (Sol·licitud de NESE).  Destacar que les assignacions d’equipament de NEE són nominatives, és a dir, el número de sèrie de l’equip està assignat prèviament a l’alumne al qual va dirigit. És necessari comprovar l’inventari per a poder entregar l’equip a l’alumne.

Tan sols cal demanar equipament en cas que s’hagen habilitat en el centre nous espais o càrrecs que no hagen sigut dotats amb anterioritat. Este tràmit el realitzava el director o directora del centre. Cal obrir un tiquet en gvaSAI i triar en el Catàleg de serveis > Nou tiquet sobre equipament tic > Petició > Oficina Virtual. Les peticions disponibles són:

Oficina Virtual:

• Dotació d’equipament de noves aules/espais
  • Dotació d’equipament de nous càrrecs/càrrecs no dotats
  • Dotació d’equipament informàtic per a cicles formatius

Delegatic:

Les peticions disponibles sobre Delegatic contemplen dos tràmits: un sobre autoritzacions de material la compra del qual no està delegada als centres, i un altre per a realitzar consultes (dubtes i consultes)
És possible demanar autorització expressa, de manera temporal, per a la compra de:
  • AP-Punt d’accés per a carros de càrrega
  • Panells interactius per a espais no docents.

Actualment és possible demanar autorització per a la compra, tant d’AP-Punts d’accés per a carros de càrrega (per a dotar de connectivitat als portàtils si el centre no disposa de xarxa Wi-Fi), com per a la compra de panells interactius per a espais no docents.

Una vegada seleccionades estes categories en gvaSAI, es despleguen missatges informatius sobre aquest tema en tots dos casos, on es detallen les condicions d’adquisició, el procediment a seguir i les característiques que han de complir aquests dispositius.

Cessió d’Equipament

En primer lloc, cal tindre present que l’equipament dels centres educatius és propietat de la Generalitat, i que en el cas de l’equipament TIC dels centres educatius públics, la responsable de la seua gestió és la DGTIC. Per tant, qualsevol trasllat o cessió d’equipament ha de ser posada en coneixement de la DGTIC, i més en concret el SICE.

Tenint això present, i en cas que el material informàtic del qual el centre desitge desprendre’s estiga encara operatiu i poguera ser útil en un altre centre, existeix la possibilitat de fer la seua cessió si es compleixen unes determinades condicions.

Per a sol·licitar la cessió, la direcció del centre ha de crear un tiquet en gvaSAI seguint la ruta: Catàleg de serveis > Nou tiquet sobre equipament tic > Cessió d’equipament > Comunicació de l’equip a cedir.

Este procediment està pensat solament per a cessió entre centres, sota unes determinades circumstàncies.

Condicions de cessió:

• El material per a cedir ha d’estar correctament inventariat en GVA SAI – Inventari.
  • L’equipament dotat des de Conselleria i que encara estiga en garantia, ha de romandre almenys un any en el centre origen abans de poder ser cedit.
  • El centre que cedeix el material (centre origen) ha de tindre un acord previ amb el centre que rebrà el material (centre destí).
  • Els centres hauran de posar-se en contacte i gestionar el trasllat dels equips pels seus propis mitjans.
  • Les actuacions del SAI sobre el material cedit es regiran per les especificades en el Model d’Atenció per Tipus d’Equip (MATE)

Instruccions per a cessió d’equipament TIC:

• El tiquet de cessió l’ha d’obrir el centre que vol cedir el material.
  • Després d’emplenar el formulari, amb els equips que corresponguen, des de Conselleria es procedirà a validar que l’equipament compleix les condicions per a ser cedit.
  • El centre rebrà una notificació en el mateix tiquet per part del tècnic i adjuntarà un informe amb la relació dels equips validats i un document editable per a indicar les dades dels centres que participen en la cessió que ha de ser signat pels directors dels centres implicats i incloure el segell de tots dos centres.
  • Posteriorment, el centre d’origen haurà d’obrir un tiquet gvaSAI en Catàleg de serveis > Nou tiquet sobre equipament TIC > Tramitació d’una cessió > i adjuntar aquest document escanejat perquè es faça efectiu el canvi d’inventari per part de Conselleria.

També estan disponibles els tràmits, ja siguen peticions o incidències, sobre llicències d’aplicacions adquirides per la GVA i disponibles per a determinats ensenyaments:

> Adobe Creative per a la Formació Professional i Conservatoris Professionals Dansa i Música
> Llicències educacionals programari CYPE per a la FP