Funcions

A partir de les necessitats concretes que fan necessària la figura de la coordinació TIC en els centres educatius i com es defineix aquesta en la normativa actual, quines serien les funcions concretes de la coordinació TIC?

funcions coordinador TIC

La funció tècnica per part de la coordinació TIC ha de centrar-se en el manteniment de l’inventari del centre i la gestió de les incidències al SAI. És pràcticament impossible que des de la coordinació TIC es tinguen els coneixements necessaris per a resoldre tots els tipus d’avaries que es poden generar en el centre; però sí que és necessari disposar d’una figura que centralitze el contacte amb els tècnics del Servei i Assistència Informàtic (SAI) que ofereix la Direcció General d’infraestructures Educatives als centres educatius.

És una de les nostres tasques obrir i gestionar incidències al SAI. Hem de conéixer el funcionament de l’aplicació d’incidències, així com el procés que segueix una incidència una vegada oberta. I no hem d’oblidar que, en la majoria dels casos, representarem al centre davant els tècnics que treballen per a resoldre el problema plantejat, ja que és part inherent al càrrec conéixer les característiques TIC del nostre centre.

No obstant això, un correcte filtrat de les tasques i una bona organització de les mateixes fa que els terminis de resolució siguen més breus i per tant, permet incrementar la disponibilitat temporal de la coordinació de TIC. Aquesta disponibilitat, possibilitarà la realització de les funcions de dinamització i assessorament, les quals haurien d’ocupar la major part de la seua càrrega horària.

Com es resolen aquestes incidències o necessitats diàries?

Seria molt presumptuós plantejar en només unes línies una estratègia capaç de servir per a totes les situacions en tots els centres educatius. Així que l’objectiu d’aquesta secció no va més enllà de servir d’orientació, sent conscients que l’aplicació real en cada centre serà diferent.

  • Avaria d’equips informàtics del centre i/o xarxa d’àrea local.

Existeix un contracte públic per a aquestes incidències, el SAI. En cas que una incidència no es resolga, o ho faça de manera inadequada pots contactar amb la Direcció General d’Infraestructures Educatives a través de la coordinació TIC provincial.

  • Suport al claustre en les eines administratives.

És freqüent trobar a companys/as amb problemes d’ús o accés a ITACA, al compte formació, a la nòmina, al correu electrònic… En el cas de problemes en el nom d’usuari o la contrasenya, és possible que l’afectat òbriga una incidència al SAI per a resoldre’l; és preferible ajudar-lo en la resolució que resoldre el problema; d’aqueixa manera guanyarà autonomia i confiança. En el cas de desconeixement de l’ús d’una plataforma concreta, de nou és possible contactar amb el coordinador/a de formació per a transmetre-li aquest tipus de necessitats.

Respecte a la coordinació de l’ús de les aules informàtiques del centre i altres recursos TIC, des del CDC ens ofereixen una guia per a facilitar-nos la gestió mitjançant eines MS365. GC – Reserva d’espais i recursos del centre.

I recorda: en cas que es considere que un servei no s’està prestant de la forma adequada, és possible contactar amb l’administració a través de la coordinació TIC provincial.