Designació de la persona coordinadora TIC

El ROF i les corresponents Instruccions d’inici de curs, regulen l’assignació de la coordinació TIC. La direcció del centre nomenarà el coordinador de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) entre el professorat de l’especialitat d’informàtica amb destinació definitiva en el centre o, en la seua absència, preferentment entre els membres amb destinació definitiva en el centre educatiu i amb formació i experiència en l’ús de les TIC, a proposta de la direcció d’estudis i oïda el claustre.

La direcció del Centre ha de formalitzar l’assignació de la persona coordinadora TIC a través de la plataforma ITACA3. Adjuntem el manual mòdul personal (punt 2.6 càrrecs) per a recordar el sistema de nomenament de la coordinació TIC a través d’ITACA3.

Amb aquest nomenament, la persona designada coordinador TIC:

  • Obtindrà els reconeixements administratius pertinents. La coordinació apareixerà en el compte de formació de manera automàtica en finalitzar el curs.
  • Obtendrá el perfil de coordinador TIC en l’eina gvaSAI. Per a l’accés s’utilitza el mateix usuari i contrasenya d’ITACA.

Haurà de tindre accés a la bústia compartida [codi_centre].ctic@edu.gva.es, per a això és necessari que el director o directora del centre vincule aquesta bústia al correu personal @edu.gva.es de la persona coordinadora TIC del centre. Es pot consultar el procediment ací.

La persona que exercisca aquesta coordinació podrà renunciar per un motiu justificat que haurà de ser acceptat per la direcció del centre. Així mateix, podrà ser destituïda per la direcció a proposta motivada de la majoria dels membres del claustre i amb audiència prèvia a l’interessat.

Respecte a les hores de dedicació a la CTIC, venen regulades a l’Acord de 29 de juny de 2023, del Consell, de ratificació de l’acord subscrit entre la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport i les organitzacions sindicals de la mesa sectorial d’educació, pel qual es pacten els criteris per a la dotació de plantilles de professorat dels centres docents públics.

Educació Infantil i primària.

Eso, batxillerat i FP.

En aquest acord s’indica que la direcció del centre, en l’exercici de les seues competències, oït el claustre, disposarà d’autonomia per a distribuir entre les persones que coordinen els equips educatius, les direccions dels departaments i les altres figures de coordinació, perquè desenvolupen les seues funcions, d’un nombre global d’hores lectives setmanals que dependrà de les característiques de cada centre.